Wie heeft er ook een kyleena spiraal en heeft dit ook? Ik heb de spiraal nu 9 maanden en heb last van hele korte cyclussen. Mijn afgelopen cyclussen waren: 20 - 20 - 15 - 15 Gelukkig is het bloedverlies heel licht , maar heb ik wel de emotionele ongemakken rond de menstruatie periode. Moet ik hiermee naar de huisarts of toch nog aankijken , zou de spiraal niet goed zitten of is het normaal?
Ik denk niet dat je dit allemaal menstruatie mag noemen maar tussentijds bloedverlies afgewisseld met menstruatie? Of doorbraakbloedingen? Kyleena is een hormoonspiraal, dus heeft veel invloed op je baarmoederslijmvlies. Het verschrompeld onder invloed van hormonen en dat kan gepaard gaan met bloedvlies. Is een normale bijwerking. Hoe langer ik mijn mirena had, hoe meer ik daar last van kreeg. Tot ik op een gegeven moment 3 van 4 weken aan het bloeden was. Oplossing van de gyn was pil erbij gaan slikken, maar dat was voor mij persoonlijk geen optie. Ik heb de mirena daarom ingeruild voor een koperspiraal. Ik had daarnaast overigens ook veel andere bijwerkingen van mirena, die ik als PMS had bestempeld, maar sterk verbeterde toen mirena eruit was... Ik zou overleggen met huisarts. Misschien heeft het zin om het nog een paar maanden aan te kijken (misschien verschrompeld je baarmoeder zoveel dat je helemaal geen bloedverlies meer hebt?), of misschien is dit gewoon hoe de kyleena voor jou werkt (en kun je nadenken of je dit wel wil).
@Kache bedankt voor je antwoord. Ik ging meteen van een menstruatie uit, maar wat jij zegt kan ook natuurlijk. Ik kijk het nog even aan. Mijn huisarts is alleen open voor spoed, dus een spiraal eruit halen gaan ze sowieso niet doen nu. Ik heb ook veel PMS klachten, die ik niet heel prettig vind dus ga er echt even goed over nadenken.