vraag over de renault twingo

Discussie in 'De lounge' gestart door bellina, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou een 206 is toch echt grtoter dan een twingo hoor :) Hier past het prima

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

De klep niet hoor, ik heb meer ruimte achterin de twingo omdat je de bank makkelijk naar voren schuift.
    In het nieuwe model 206 weet ik het niet, maar die van 99 heeft echt minder ruimte dan mijn twingo :)

3. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ja maak het mij lekker moeilijk :)

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Twingo!
    Super auto, jammer dat ze het nieuwe model anders hebben gemaakt!

Heb jaren Twingo gereden, en een maandje terug met pijn in me hart verkocht! (manlief gaat in de kleine auto rijden en ik in de grote!, en hij vond zichzelf geen type voor een knal gele twingo! haha)

De mijne was knal geel(beneton uitvoering), uit 94, heeeel veeeel km op de teller, en racen dat hij deed! Geen SB maar totaal geen roblemen om in te parkeren!
    Kinderwagen paste er heel makkelijk(quinny speedy) en je kon er dan gewoon nog 5 man in proppen!
    Ik had er ook nog hele lieve vlinder stickers opgeplakt! ZO schattig en veel bekijks!

Me buuf heeft hem nu! HIHI dus als ik uit het raam kijk, zie ik hem gewoon nog staan!

Ik raad het aan, vooral als het voor kleine stukjes is, want vind het geen kei op de snelweg!

kus miek

5. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    wat mankeert er dan aan de twingo op de snelweg?

mijn ouders wonen namelijk in brabant en ik in den haag dus zal er wel zeker 1 keer per maand een flink stuk mee moeten rijden

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind dat hij wel lawaai maakt op de snelweg, maar ik denk dat dat met alle kleine auto's is. Ik heb er maanden 1000 km per week mee gereden op de snelweg, daarom heb ik nu een auto van de zaak :) Het is zeker goed te doen hoor, maar een grotere auto is gewoon fijner op de snelweg.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn bank kan ook helemaal plat. Het model vd 206 is nooit veranderd. Als ik me achterbank platgooi heb ik 200 M3 meer ruimte dan in de twingo. Op de snelweg , 1 windvlaag en hij ligt in de vangrail :p haha nee hoor. Ik zweer gewoon bij de 206, groter, breder meer ruimte, steviger en mooier (vind ik) dan de Twingo.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja plat, dat vind ik dus zo'n gedoe, ik schuif liever de bank naar voren :)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zou in ieder geval niet voor een 206 model 2004 gaan. Dat zijn echt probleemauto's. Voornamelijk technisch gezien. Heb het nu van verschillende kanten al gehoord.

Een auto zonder stuurbekrachtinging stuurt vaak lichter dan een auto met stuurbekrachting, als je eenmaal aan het rijden bent. (dat kun je fijn vinden of niet ;) ) Alleen als je bv moet keren of inparkeren kan het best zwaar zijn hihi.

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb nu 4 auto's 'versleten', waaronder een twingo en die was toch wel m'n favoriet. Ik gaf toendertijd kledingparty's en had elke keer 2 kledingrekken en zo'n 150 kledingstukken bij me en dat paste allemaal makkelijk in mn lieve twingootje. Als ik eens met de passat van mn man ging, had ik een probleem, grote auto maar het paste toch echt niet ;)

Ik heb m'n auto helaas 3 jaar geleden in de prak gereden, maar ik blijf t een fijne auto vinden :)

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Een kinderwagen past makkelijk in een 206je trouwens... Wij hadden tot voor kort een 206. Zijn leuke auto's.

Vind die twingo niet zo, heel netjes gezegd. ;)

12. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Bij mijn oude twingo had ik dat probleem ook. Als je zuinig wil rijden (dus snel doorschakelen) duurt het wel lang voordat hij 120 rijdt. Maarja het zicht is fantastisch!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zweer echt bij de 'oude' twingo! Nieuwe vind ik lelijk :oops::oops: en geen twingo meer ;)!
    En de vorm van een twingo is gewoon een twingo, een heel gezellig autotje, een 206 vind ik er helemaal niet zo gezellig uit zien :oops:.

Er zit voor mij maar 1 nadeeltje aan en dat is maar 2 zitplaatsen achterin.

En dat geluid op de snelweg? Daar hebben ze de radio voor uitgevonden ;). Die van mij was overigens zo bij de 120 hoor, gewoon gassen, daar zijn auto's toch voor?

Nee, als het kon zou ik echt wel weer een twingo'tje willen, maarja straks met 3 koters is het wel erg krapjes ;).

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

206 is sportiever vind ik.

Ach joh, met 3 kids gaat toch makkelijk. 1 van de twins voorin, om de beurt natuurlijk he, anders word het vechten, baby in de cosi achterin. En je vriend op de trekhaak. ;)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt, maar de twingo is gezelliger ;)! Haha!

Helaas zat er aan mijn twingo geen trekhaak ;) dus ging niet ;).
    Nee, wij hebben hem weg gedaan toen de kleintjes er waren idd, ik vond het heel erg krap met de wagen achterin en de cosi's ook erbij, we wilde wat meer ruimte ;)! Cosi's passen trouwens niet op de achterbank in de gordel, dus daar moet je wel even rekening mee houden ;)! Maar straks zou het als boodschappenautotje kunnen, cosi voorin, twins achterin, maarja dan de wandelwagen in het klepje, dat worden weinig boodschappen :)!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn twingootje zit ook zo aan de 120, ik rij meestal 140 op de snelweg :) Zeeland he ;)
    Ik heb wel 2 grote boxen erin liggen, dus dan heb je idd geen last meer van het lawaai.
    Bij mij is het nu ook meer een boodschappenauto, de maxicosi gaat voorin inderdaad, en de boodschappen op de achterbank, de wagen achterin, met eventueel nog een boodschappentas.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook met gemak :oops::oops:!

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    het maakt heel veel lawaai als je boven de 100 gaat, maar ind, daar is de ardio voor.
    Nee het nadeel van snelweg rijden waren de dunne wieltjes, hierdoor gaat hij sneller "wapperen" zeg maar!
    Heb ook lange afstanden gereden over de snelweg, ik bedoel alleen, verwacht geen luxe rit als je de snelweg op moet hahahaha

kus miek

19. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hier nog een twingo rijdster.
    Wel met stuurbekrachtiging.
    Ik hou van mijn autootje, hij is van 2000 en rijd net zoals bij Bolbuikje en Marijke met gemak over de 140, zonder enge geluiden.

Mijn buuf heeft een oudere Twingo zonder stuurbekrachtiging en die rijd ook super. Sturen is niet echt zwaar.

Groetjes
    Elvira

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gedoe? je drukt 2 knoppen in en hij klapt naar voren :) maargoed, misschien ben ik wel zo voor de 206 omdat ik een twingo een beetje een truttenbak vind :oops:

en de topsnelheid heb je niks aan, het optrekken en doorschakelen moet goed zijn, ik wil er echt geen 30 seconden over doen om bij een verkeerslicht op te trekken of een minuut lang een vrachtwagen inhalen.

Deel Deze Pagina