hallo ik weet niet of jullie advies hebben of mij kunnen helpen. mijn dochter van net 3 heeft s avond's in bed nog steeds een speen en daar willen wij heel graag vanaf,en hebben ook al wel geprobeerd om hem weg te doen,maar toto op heden niet gelukt.hebben jullie misschien tips. ook drinkt zijn alles uit een beker behalve haar melk drinkt ze nog uit een fles hebben al heel vaak een beker geprobeert maar dit doet ze echt niet.warm koud maakt niks uit.en ja ik wil toch dat ze haar melk binnen krijgt,dus dan ga je maar weer over op de fles. hebben jullie tips hoe ik haar dit uit een beker kan laten drinken. de flessen kunnen nog niet weg omdat wij deze maand ons derde kindje verwachten. ik hoor het graag groetjes esther
Hoi hoi, Als ze overdag haar melk uit een flesje drinkt, denk ik dat ze daar een stukje troost uithaalt. Ze is bijna drie, dus kun je haar wel uitleggen waarom ze niet meer uit een flesje kan drinken. Misschien als de baby komt, dat je dan haar grote zus kunt noemen, en zeggen dat alleen baby's maar uit een flesje drinken. Maar voor het zelfde geld wil ze dan juist aandacht, en wil ze juist uit een flesje drinken. Ik zou er niet te moeilijk over doen hoor, want op zich is het niet erg, en het komt echt vanzelf wel een keer. Het is dan prioriteiten stellen, en dat is, zoals je zegt, dat ze haar melk drinkt. Ik zou trouwens de flessen die je gebruikt voor je dochter, niet gebruiken voor de nieuwe baby. De speen in de nacht.... als je niet meer wil dat ze die heeft, is het een kwestie van doorzetten. Je zou haar kunnen belonen, voor iedere keer dat ze zonder speen gaat slapen. Ik zou er zelf wel voor kiezen, om niet alles in één keer af te pakken, dus niet tegelijk de fles met melk, en de speen 'nachts, maar één voor één. Misschien zou ik zelfs wel kiezen om er pas mee te beginnen als de nieuwe baby er is. Groetjes en succes Adrienne
waarom kan ik de flessen van mijn dochter niet gebruiken voor de nieuwe baby er komen toch andere spenen op. al vast bedankt voor de andere antwoorden.hier op het consultatie bureau doen ze namelijk wle moeilijk over het fles drinken en daar begin ik dus ook liever niet meer over. maar ja tegen de tijd dat ze 4 is is ze het vast zat haha. groetjes esther
Hoi hoi, In de flessen van tegenwoordig mag bisfenol niet meer worden gebruikt. Dat is een middel dat gebruikt wordt om de flessen helder te houden. Als je de fles verwarmt komt het in de voeding terecht. Er mogen sinds 1 maart 2011 geen flessen meer worden verkocht die niet BPA vrij zijn. Dus daar moet je wel even opletten. Op het CB willen ze dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd uit en beker drinken, nou dat doet ze, alleen de melk niet. Eet ze bijvoorbeeld wel yoghurt? Dat zou een goede vervanger kunnen zijn als je gaat afbouwen en ze daarom geen melk meer drinkt. Groetjes Adrienne
nou dat van de flessen heb ze al vanaf 2006 wist ik echt niet dus bedankt voor de dat je het even verteld. en Yoghurt drinkt ze regelmatig uit een beker dus dat zou een vervanger kunnen zijn voor de melk. ik ben helemaal geholpen nu groetjes esther