Positiekleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Faith84, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Hoi dames,

Ik had gisteren eindelijk tijd om een paar zwangerschapsbroeken in te slaan. Ben bij de prenatal geweest en tot mijn grote schrik zag ik gisteren toen ik thuis kwam op de bon nog bovenop de prijs 19% BTW is berekend. Ik ben gewend om als ik kleren koop gewoon de prijs op de kaartjes te betalen en niet dat er nog zo´n 30 euro bijkomt! Is dit overal zo? Want anders breng ik het terug en ga ik wel ergens anders kijken....

Graag jullie ervaringen.

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Weet je zeker dat dat bedrag er nog bij kwam? Want het is tegenwoordig wel vrij gebruikelijk dat ze op de bon zetten wat je aan btw betaalt, maar dat zit dan al wel in de prijs die je afrekent... Zou het ook raar vinden hoor, als je bij de prenatal prijzen ex btw hebt... Tenzij je bij een groothandel geweest bent waar normaal alleen bedrijven inkopen?

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik denk dat het klopt wat poppedopje schrijft. Ik heb vaker spullen en kleding bij prenatal gekocht en daar prijzen ze gewoon wat je betaald. Er komt daarna geen geld meer bij.... Misschien nog eens goed checken?
    Als je kleding hebt gekocht van mama-licious of noppies, dan gelden hiervoor overal (mits afgeprijst natuurlijk) dezelfde prijzen. Ergens anders naar hetzelfde kijken heeft in dat geval weinig zin. De prijzen van die kleding kun je ook op internet op de site van mama-licious & noppies bekijken, dan kun je ook nog bekijken of het klopt. Maar misschien heb je ander merk gekocht.

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Op de bon staat meestal wel wat je als btw betaalt hebt, maar dit is dan al in de prijs die op het kaartje staat.

5. misa

misa Niet meer actief

Op de bon staat de btw prijs tegenwoordig vaak wel, maar dat is al binnen de uiteindelijke prijs berekend.
    Ik ken dit ook niet van prenatal: nog ff goed checken dus!

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik kom net bij de Prenetal in Barendrecht vandaan en heb even mijn bon bekeken...

Als ik de prijsstickertjes die op mijn spulletjes bij elkaar optel kom ik uit op 30,97 euro (heb ik ook betaald en dit bedrag staat op de bon)

Onderaan staat het volgende:
    BTW% Netto bedrag BTW-bedrag
    19 EUR 26.03 EUR 4.94

De 26.03 en 4.94 samen maken dus de 30.97 Euro.

Ik denk dat jij in de war bent gebracht omdat er (in mijn geval bij de 26.03 Euro) Netto bedrag staat. Het was misschien duidelijker geweest als hier Bruto bedrag had gestaan, want Bruto bedrag+BTW bedrag = Netto bedrag in mijn ogen.

Maar je hoeft dus niet alles terug te brengen :D

7. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Dames bedankt voor de reactie. Ik ben inderdaad in de war gebracht door de bon, want als ik alles ook optel kom ik toch op het goede bedrag uit... Dus idd no worries, ik hoef mijn spulletjes niet terug te brengen ;)

8. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Gelukkig maar, mag je alles houden :D:D:D:D

Deel Deze Pagina