3x 'innestelingsbloeding' maar niet zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Haartje, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi hoi,

Ruim 3 maanden geleden heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen (7jr spiraal gehad). Mijn eigen cyclus is altijd tussen de 4 en 9 weken geweest, laatste half jaar tussen de 4.5 en 6 weken meestal. Omdat het zo onregelmatig is doe ik ovulatietesten als ik denk te gaan ovuleren (Billingsmethode, werkt erg goed, steeds positieve test gehad als ik veranderingen bemerkte aan cervixslijm), om te voorkomen dat ik misschien denk 4 weken over tijd/zwanger te zijn terwijl ik gewoon in een lange cyclus zit. De dag na de test heb ik ook een aantal uur pijn in mijn lies, wat dan blijkbaar de ovulatie zelf is.

Nu zit ik met het volgende, ik heb de afgelopen keren (3x dus, sinds we 'begonnen' zijn) steeds 8 dagen na ovulatie (pijn in mijn lies) 2 dagen klein beetje bloedverlies, maar wordt 7 tot 8 dagen daarna (dat is 15 tot 16 dagen na ovulatie) gewoon ongesteld. We hebben rond die 2 dagen bloedverlies ook geen seks gehad dus een contactbloeding kan het niet zijn. Ik heb gelezen dat 20% van zwangerschappen een innestelingsbloeding heeft, maar kan dit een innestelingsbloeding zijn maar niet resulteren in een zwangerschap? Kans lijkt me klein maar zou niet weten wat het anders is. Of kan ik toch beter eens langs de gynaecoloog om een andere oorzaak voor het bloedverlies uit te sluiten?

Groetjes

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Het is moeilijk te zeggen of het inderdaad innestelingsbloedingen zijn geweest of toch een andere oorzaak heeft. Het is dus raadzaam om het toch een keer naar je huisarts of gynaecoloog te gaan. Zij kunnen dan bekijken of ze een oorzaak kunnen vinden voor het bloedverlies.

Groetjes Gea

3. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi

Bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina