1 jaar en in ene s'avonds niets willen slapen en overstuur/ help hoe te handelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is 1 jaar en heeft altijd goed geslapen. Sinds 2 dagen wilt hij s'avonds niet slapen:(. Overdag is het slapen geen enkel probleem. De eerste 10 minuten is hij gewoon stil, maar daarna begint hij te jengelen en gaat uiteindelijk over in heel hard huilen/krijsen.

We weten eigenlijk niet hoe te handelen en waar dit mee te maken heeft? Misschien vertalingsangst? Wel raar dat hij dat overdag niet heeft. Of heeft dit te maken met afscheid nemen van de dag? Twijfelen of we hem uit bed moeten halen en beneden tot rust komen of dat je dat juist niet moet doen. Vanaf 19.30 gaan we al om de 5 minuten naar boven en leggen we hem weer neer met een aai over zijn bol en zeggen ga maar lekker slapen. Gister duurde dit tafereel tot 22 uur hoop niet vandaag weer.

Hoop graag op tips.

thanks gr vruchtje

2. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hier ook hetzelfde, en geen traan te zien.
    trouwens nog gefeliciteerd met je kleintje, leuke dag gehad?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja enorm leuke dag dankje. We hebben zijn verjaardag zelf afgelopen zaterdag gevierd:). Hier wel dikke tranen helaas ga er maar weer naartoe!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben het nu.... al een paar weken... heeeel vervelend,

hij sliep altijd netjes om 7 uur zonder een kick te geven,
    daarna ging hij om 7 uur naar bed maar mopperen tot kwart voor 8, later naar bed was geen optie want dan werd hij overprikkeld en was het nog meer "trouble"

pfff nu slaapt hij ondertussen nog steeds niet....

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd met je kleintje, alweer 1 jaar!

Mijn zoontje is wat ouder maar de laatste 3 weken is het ook veel drama met hem en het slapen. Soms raakt hij zo overstuur dat we even niks met hem kunnen. Vaak halen wij hem dan toch naar beneden, even wat drinken nog even knuffelen en dan weer naar bedje. En het rare is dat hij dan in 1x keer gaat slapen....

Ook liet ik mijn zoontjes s'middags slapen tot dat ze zelf wakker werden, soms sliepen ze wel 2.5 tot 3 uren. Nu maak ik ze wakker naar een 1 uur en 3 kwartier. En dat doen we sinds 3 dagen en sinds 3 dagen is het sávonds ook een stuk rustiger. Hij gaat gelijk liggen en is dan stil.

Weet niet hoeveel je kleintje slaapt s''middags, maar misschien kun je het eens proberen.

Succes!

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik lees dat het van de afgelopen 2 dagen is... Moet je kindje niet even wennen aan de zomertijd?

Misschien er even bij blijven tot hij slaapt? Alleen laten huilen in bed zou ik nooit doen. Zeker omdat hij altijd goed slaapt, zou ik me geen zorgen maken over 'gewenning en daarna nooit meer goed slapen' door er even bij blijven. Misschien heeft hij het moeilijk door een sprongetje? Kan hij pas lopen?

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat kan natuurlijk ook, zijn best wel veel kindjes die er last van hebben natuurlijk

8. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    ook net terug van meisje, die zo aan het jammeren is in haar bedje, als ik er langs blijf staan en haar over haar bol aai vind ze het prima, dan is ze stil en sluit ze haar oogjes, maar zodra ik haar niet meer aai en ze mijn afwezigheid voelt begint het weer.

hier zitten m'n man en ik ook te dimdammen om haar er niet ff uit te halen, ff tot rust komen.

alhoewel ik dit tafareel ken vanmezelf toen ik nog klein was en boos in mijn bed lag te schreeuwen totdat er eens iemand kwam kijken. niemand die dan kwam en ben door vermoeidheid van het krijsen/nephuilen in slaap gevallen. dus heeft m'n kleine meid dezelfde kuren als mij vroeger?

vruchtje24, wij hebben toevallig zaterdag ook haar verjaardag gevierd, en mooi weer dat het was!

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

gefeliciteerd!

hier ook een 1 jarige die het de laatste tijd ´s nachts doet, gister ben ik in het donker naast haar bedje gaan zitten (staat een stoel) toen kalmeerde ze en ze was uiteindelijk stil, na 5 minuten ben ik weggelopen terwijl ze wakker was en heeft ze de hele nacht doorgeslapen.

maar ja, dit werkte gister en hoeft vannacht natuurlijk niet te werken. ik laat haar altijd wel liggen en als het echt te lang duurt dan knuffel ik haar even tot ze kalmer is.

het is altijd uitproberen en verschilt per kindje en ouder wat werkt.

succes, hopelijk is het (zeeeeer) tijdelijk!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @jnice, jij ook gefeliciteerd met je kleintje haha

Je kan toch proberen om je kleintje eruit te halen. Misschien even tot rust komen en misschien gaat ze daarna wel slapen.

Ik was er ook nooit een voorstander van, was veel te bang dat hij een spelletje speelt. Maar als hij een half uurtje beneden is geweest gaat hij gelijk lekker slapen. Scheelt mij stress en irritatie's en mijn zoontje ook.

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0

Hier precies hetzelfde sinds afgelopen zaterdag!
    Maar ze word ook savonds veel wakker! En als ik pech heb gaat het de hele nacht door!
    Ik haal haar er niet uit, maar leg haar ieder keer weer neer en loop weg..Maar tjsee huilen huilen als ik weg loop!

Maar goed krijg haar tot nu toe wel steeds in slaap, maar zie er al tegen op om haar op bedje te brengen!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het zou inderdaad ook met klokverschil te maken kunnen hebben.

Hij is nu sinds ongeveer 10 minuten stil. Ik denk zelf dat het toch te maken heeft met afscheid nemen van de dag, dat heb ik wel eens ergens in boekjes gelezen. Het heeft in totaal 45 minuten geduurd en zijn steeds om de 5 minuten gaan troosten. Uit bed halen had ik gisteren gedaan, maar schoot daar niets mee op want hij was beneden dat stil en vrolijk en kwam dus tot rust en 15 minuten daarna weer naar bed en begon het weer van vooraf aan. Onze ervaring is dus toch niet uit bed halen mits je zeker weet dat het geen pijn of honger is. Maar ja dat is het lastige want dat weet je niet goed natuurlijk.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon heeft ook fases waarbij hij 's avonds na ca. een uur weer wakker wordt, en dan met geen stok meer in slaap te krijgen is.
    Ik heb die 5-minuten regel geprobeerd, maar hij raakt er alleen maar meer overstuur van, ik raak ook gestrest, en je bent onwijs lang heen en weer aan het lopen. Heel je avond verpest. Nee, wat ik nu gewoon doe - en dat is eigenlijk tegen al mijn oorspronkelijke principes in - is hem uit bed halen, hem even op ons bed laten spelen (zelf blijf ik gewoon tv kijken en speel/knuffel ik af en toe rustig met hem) totdat hij weer in zijn oogjes begint te wrijven (meestal na een half uurtje), en dan kan ik hem probleemloos terug naar bed brengen.
    Ik was eerst bang dat hij hier dan een gewoonte van zou maken, maar dat doet hij dus niet. Het zijn echt fases waarbij hij dit gedrag vertoont, maar als die fase weer voorbij is, slaapt hij gewoon vanaf 19.30 het klokje rond zonder wakker te worden.

14. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    zou idd de klok kunnen zijn...
    maar mevrouwtje slaapt nu na een uurtje jammeren.
    gisteren heb ik haar op ons bed gelegd, samen met mij knuffelend in slaap gevallen en daarna hopla weer terug in d'r eigen bed. maar toen ik d'r gisteren uit haar bedje haalde nadat ze aan het jammeren was, had ze achter haar speen een big-smile, dus toch een spelletje?
    ik weet het niet, maar ze slaapt nu lekker :)

Deel Deze Pagina