Hoe is dit mogelijk?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Flengeltje, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    He allemaal,

Vandaag mijn eerste echo gehad om te kijken hoe ver ik ben.
    Ik heb nu ruim 2 menstruaties gemist, dus ik ging er van uit dat ik minstens 10 weken zou zijn..
    Er kwam echter uit de test dat ik 6 weken en 6 dagen was..
    MAAR..
    Mijn relatie is 8 weken geleden geeindigd en heb sinds die tijd geen seks gehad!

Hoe is dit mogelijk?
    Hoe kan dit?

Bij de schatting werd er gezegd dat er maximaal een week speling is.. Hartje klopt wel, maar de bevruchting is zo'n 5 weken geleden geweest..

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Er kan wel meer speling in zitten hoor... wanneer krijg je weer n echo? Kan zijn dat t kleintje dan in ene een groeispurt heeft gemaakt en jee termijn wordt bijgesteld.

3. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Dit geeft me in ieder geval meer vertrouwen in de echo!

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Sperma kan onder gunstige omstandigheden ook lang blijven leven, 5 dagen volgens mij sowieso, mogelijk langer. En als je daarbij een late innestelling gehad hebt en je uk misschien net niet recht lag met meten...
    Apart wel ja, maar denk niet dat het meteen reden is te denken dat het niet goed gaat. Het hartje klopt dus je hebt grote kans van wel.
    Gefeliciteerd trouwens ;)

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Zo'n groot verschil in wat de termijn zou moeten zijn en wat er zichtbaar is op de echo is helaas in de meeste gevallen geen goed nieuws.

Als je 8 weken geleden voor het laatst seks hebt gehad, dan kun je eigenlijk niet 'maar' 6w6d zijn. Want 6w6d wil zeggen dat je eisprong 4w6d geleden is geweest (je krijgt nl 2 weken 'cadeau') en dan zou het sperma dus 3 weken in leven gebleven moeten zijn... Of heel lang levend sperma + een diapauze...

Ik hoop natuurlijk van harte dat het anders is en dat het gewoon goed zit.

6. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hilly1980 dat baarde mij ook zorgen inderdaad..
    Ik loop ook al zeker 8 weken met symptomen, maar ben pas 1 week misselijk..
    Ik moet over 4 weken weer een echo en hoop dat deze meer duidelijkheid geeft..
    Het kindje was ook pas na 10 minuten gevonden.. Hoe ik ook lag of draaide, ze kon het niet goed vinden.. Maar dat kon ook komen omdat het pas zo pril is

7. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Kan echt wel hoor. Sperma kan tot een week overleven, een bevrucht eitje kan een tijdje stilstaan in de ontwikkeling (diapauze) en als ze dan niet goed kunnen meten (en dat is bij vroege echo's heel vaak het geval) dan heb je zo een gat van een paar weken. De laatste menstruatie zegt al helemaal niets.
    Bij mijn eerste zs had ik volgens de laatste menstruatie minstens 12 weken zwanger moeten zijn, dat waren er toen maar 6! En toch een gezonde zs hoor!

Je weet gewoon pas meer als je over een week of twee weer een echo krijgt. Als het kindje dan goed gegroeid is tov de echo die je nu had, dan weet je meer of t goed gaat.

Succes meid!

8. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik had nog nooit gehoord van de diapauze! Ik rekende vanaf mijn eerste menstruatie omdat ik normaal elke week bloed verloor en sinds toen niks meer.. Maar het is fijn dat het er nu echt zit, met foto's en over 4 weekjes weet ik meer!

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dat de laatste menstruatie niets hoeft te zeggen ben ik met iedereen eens. Maar je hebt 8 weken geleden voor het laatst sex gehad. En dat is toch wel vrij essentieel...

De enige manier waarop het dan toch goed kan zitten is als het sperma veel langer dan gebruikelijk is blijven leven, plus een diapauze. En dat is wel een hele kleine kans dat dat dan net allemaal zo gaat.

Een 'gat van een paar weken' is echt heel erg uniek.

Sterkte met afwachten!

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    VIER weken??
    Ik zou er op staan om volgende week terug te mogen komen!!

Sterkte gewenst!

11. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vier weken is weer overdreven.. 2 a 3 zou er uitkomen.. Wel zou kunnen dat ik pas 5,5 weken zwanger ben in plaats van 7.. Maar dat lijkt me ook niet, zit de echo er ook 1,5e week naast

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hoezo zou dat kunnen? Je had toch 8w voor het laatst seks gehad? En die 4 weken is gebaseerd op hoe lang je nog moet wachten ;)

13. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat ik toen een licht positieve test had en met mijn vriend alles uitgepraat heb.. O! Sorry dan heb ik die vier weken verkeerd begrepen. Ik heb mijn intake ook al bijna en ga me er verder niet druk om maken.. Als het zo moet zijn dan moet het zo zijn

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Bij onze jongste jongste eerste echo gehad met 7 weken en bij hen kwam er 6 weken uit. Hartje klopte echt net zeiden ze, dag eerder hadden we dat niet gezien dan had t nog niet geklopt, echo naderhand was hij wel de termijn die ik zelf aan hield ;)

15. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Bij mijn eerste echo dachten ze dat ik 6 weken en 4 dagen was bleek uiteindelijk dat het toen al 7 weken was. Met 10 weken en 3 dagen was het beter te zien toen kwamen we er achter dat dus 4 dagen vooruit gezet werd haha. Dus het kan best, met zon vroege echo dat je wel wat verder bent maar moeilijk te zien is

16. maliro

maliro Niet meer actief

Na de laatste keer dat ik intiem ben geweest met mijn nu ex, ben ik zwanger geraakt van mijn dochter. Ik weet dus precies wanneer ik voor het laatst sex heb gehad (omdat ik na mijn ex niet met een ander ben geweest). En toch is mijn dochter pas 10 maanden later geboren. Genetisch is ze toch echt helemaal van hem en mij, ze lijkt onwijs op haar vader, geen twijfel mogelijk.

Bij mijn zoon had ik elke twee weken een echo. Bij de eerste keer zeiden ze dat ik 5 weken was, bij de tweede echo was ik ineens 8 weken, bij de derde 9, kortom er klopte geen bal van. De uitgerekende datum heeft gevarieerd van 5 december tot 15 januari (twee maanden voor ik zwanger was van zl heb ik een miskraam gehad en daarna niet meer gemenstrueerd. het was dus ook wel wat steggelen qua data). Uiteindelijk is hij eind november als prematuur geboren en schrokken de artsen van zijn onrijpheid. Waarschijnlijk was ik toch een week of 2/3 minder ver dan ze uiteindelijk hebben bepaald. En dat klopte wel weer met mijn eigen berekeningen.

De clou: helemaal zeker weten kunnen ze het niet. Een mm maakt al zoveel verschil.

17. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Deze verhalen geven me het idee dat ik toch niet gek ben! Dankjulliewel!

Share This Page