Vals-positieve testen?? Of miskramen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marit80, Jul 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit80

Marit80 Actief lid

Jul 10, 2006
    220
    7
    18
    Beste verloskundigen,
    In mei ben ik gestopt met de pil, mijn blijdschap was groot toen ik de 18 en de 19e juni positieve testen in mijn handen hield (eerst etos-testen en toen een digitale clearblue). 20 juni begon ik te vloeien, niet extreem, 4 dagen lang, wel helderrood bloed. De huisarts testte de 24e negatief, ik zelf testte de 23e ook al negatief. Huisarts constateerde miskraam.
    Okee, volgende ronde. Met 20 juni als mijn eerste menstruatiedag gerekend testte ik afgelopen zaterdag (22 juli) wederom positief met clearblue, en heel vaag positief met clearview. Ook afgelopen maandag testte ik nog positief. In mijn enthousiasme had ik me al opgegeven bij moeders voor moeders, de consulente kwam woensdagochtend ook testen. 2 keer negatief. Clearblue ook negatief. (Moet er wel even bijzeggen dat dit met urine uit de koelkast was, had ik niet op kamertemperatuur laten komen). Laat in de middag begon ik wederom te bloeden. Een verloskundige die ik gisteravond belde wist mij van afstand te melden dat ik nooit zwanger ben geweest, dat dit gewoon een menstruatie was en dat ik de volgende keer maar met een andere test moet testen.
    Lang verhaal he. Nu is mijn vraag: is het nu zo dat ik ineens een cyclus heb van 36 dagen, en dus 2 keer ongesteld ben geweest: of heb ik 2 keer een hele vroege miskraam gehad? En als het een ongesteldheid was, hoe kan ik dan die positieve testen verklaren? En als het miskramen waren, is dat dan vette pech of kan er iets miszitten (ik heb zelf dan het idee dat het eitje wel bevrucht is maar niet kan innestelen).
    By the way, ik had totaal geen zwangerschapssymptomen.
    Dus help! Was gister toch wel aardig over mijn toeren, dat zoiets nou 1 keer gebeurt ala, maar 2 keer achter elkaar???
    Ik hoor graag jullie mening, alvast heel erg bedankt!
    Marit

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Marit,

Gedurende de innesteling krijg je pas het hormoon HcG in je urine, test je met ochtend/middag of nachturine, kamer- en/of koelkast temperatuur en er is precies volgens de gebruikaanwijzing (dus ook binnen de tijd), een positieve test te zien, dan ben je zwanger op dat moment.

Je hebt zelfs bij de prille zwangerschappen, twee testen positief gehad (laatste zelfs drie). Je huisarts heeft dit ook bij jouw eerste zwangerschap ook een miskraam genoemd/geconstateerd. Je tweede zwangerschap is bijna identiek verlopen aan de eerste, ik zou dus deze ook als een miskraam zien. Wel twee vroege miskramen. Ik ben het dus niet helemaal eens met de verloskundige aan de hand van jouw verhaal hieronder. Ik vind deze situatie ook niet makkelijk. Ik zou dus als je langs de huisarts een keer gaat, dit even bespreken. Want met twee miskramen kom je soms in aanmerking voor extra onderzoek.

Groetjes en sterkte,
    Japke

Share This Page