Extra echo i.v.m. groeispurt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sjirafje, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 21 weken bleken we op 23 weken te zitten. Niets ernstigs vertelde de VK, want na de 20 weken krijgen ze regelmatig een groeispurt. Vandaag weer een controle gehad, we zijn nu bijna 26 weken, maar zitten qua groei al op 30 weken. Dat was toch wel erg groot opeens! Nu vertelde de VK dat als er 1 of 2 weken verschil is er niks wordt gedaan, maar bij 4 weken groeiverschil wordt er een extra echo gedaan. Mijn bloeddruk is erg hoog (onderdruk 90), maar suiker is niet vastgesteld.

Heeft iemand een extra echo gekregen vanwege een groei die te ver was? Ik maak me stiekem toch wel wat zorgen nu......

2. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Berenice

Berenice Lid

19 jan 2007
    66
    0
    0
    Hoi Sjirafje

Ik had ook een groeispurt rond 27/28 weken. Toen zat ik volgens de VK op 32 weken qua buik. Extra echo gehad met 30 weken (is bij onze VK niet standaard), toen bleek dat alles wel meeviel. Veel vruchtwater en ons kindje liep alleen met het buikje 2 weken voor op de groei. "Hij is lekker aan het spekken" zei de gyn toen. Volgens haar was het geen abnormaal grote baby.
    Daarna ging het ook niet meer zo hard met mijn buik.
    Deze week moet ik voor alle zekerheid terug voor weer een groeiecho (36 weken), ben benieuwd of er nog veel verschil in zit, maar ik denk het niet. Ws kan ik zelfs thuis bevallen als ik dat wil.
    Dus ik hoop voor jou dat het gewoon een groeispurt is en dat het straks weer bijtrekt, was bij mij ook zo in ieder geval.
    Probeer je niet te veel zorgen te maken, het ene kindje is nu eenmaal wat flinker dan het andere of groeit wat harder.

Groetjes!

4. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Hier nog een kleintje wat zo snel groeit.
    Ze ligt nu 3,5 tot 4 wkn voor.
    Vanmiddag krijg ik voor de keer een groeiecho.
    Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.
    Suikers zijn getest en die heb ik niet en ook heb ik normaal vruchtwater.

Ik maak me verder op dit moment nog geen zorgen,ze is gewoon groot.

5. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!! :D

Ik ben gisteren voor de extra echo geweest en ze zag dat het hoofdje de normale grootte had, het buikje lag iets voor qua groei, maar dat was niet ernstig. Meteen bloed moeten laten prikken om te controleren op zwangerschapsdiabetes.....daar krijg ik vanmiddag de uitslag van!

* spannend *

Poeh, maar wat kun je je druk maken tijdens een zwangerschap. Als het om jezelf gaat dan denk je... "Ach, komt wel goed" maar zodra er iets met het kind is denk je meteen "Laat er niks aan de hand zijn, laat er niks aan de hand zijn". De vervroegde moedergevoelens? :)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn verloskundige voelde gister dat mijn baarmoeder 2 weken voor liep. qua hoogte en grote.

Ik ga nu ook voor een groei echo ( over 2 weken). ben benieuwd.

Deel Deze Pagina