Auto theorie...!

Discussie in 'De lounge' gestart door GwoonAn, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Vandaag moest ik het voor de 2e keer over nieuw doen, de eerste keer was ik gezakt met 2 foutjes teveel, (Dacht agja de eerste keer boeiend.) en vandaag met 1 foutje te veel gezakt!
    Voel me zo rot.. :( anders kon ik zeker over 3 weken al afrijden!
    nu kost het me weer meer qua de lessen want je moet blijven rijden blabla pff *piep* rijbewijs! :)
    30 mei kan ik pas weer! :x
    Sorry moest het even kwijt.. ;)

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik heb toen een op een examen aangevraagd.. betaal je wel wat meer, maar je mag langer over de vragen doen omdat ik een ontzettende zenuwlijer ben haha, maar in een keer geslaagd toen.. afgelopen Oktober

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ahhh wat balen! Laten we hopen dat drie keer scheepsrecht is!

Heb je ook gekeken bij een andere stad in de buurt voor theorie?

4. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ja als ik het de 30ste niet haal dan zal ik dat wel proberen idd!
    Maakt dat wat uit dan lovely83 ?

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Als je een keer tijd hebt, kun je volgens mij ook bij het CBR gaan wachten. Als er iemand niet komt opdagen, wat vrij veel schijnt te gebeuren, kun jij in diens plaats examen doen.

6. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dat is echt balen! Succes de volgende keer.

Ik heb mijn theorie in 3 x gedaan. 1e keer hoorde ik 6uur sochtemds dat mijn neef was overleden
    2e keer totaal onvoorbereid onder het motto: ' dit flikken we wel even ' 3e keer die toetsen op cbr gedaan. Echt wel 20x achter elkaar! Toen ruim geslaagd

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    In een andere stad zijn andere datums en soms zo kort nog wel plek :) kun je gewoon online bekijken.

Ik deed trouwens ook net als la palma alle toetsen zo vaak doen dat ik ze allemaal foutloos kon maken.

8. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ja ik heb gewoon theorie pakket gekocht, zit cd bij met oefen materiaal en examen toetsen, thuis gaat het perfect slaag steeds maar op cbr niet..

Maar de eerste keer dat ik bij cbr zat was er genoeg plek en idd vroeg iemand of dat kon maar was niet zo hoor ?

Ik heb niet echt de mogelijkheid om veder te gaan dan het cbr wat hier is.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wel balen hoor, succes met de volgende keer!!

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wachten kan niet meer op een plekje ivm betalen digitaal verloopt. Ik weet hoe zuur het voelt 1 fout te veel. Is mij 3x gebeurd, 4e keer zat ik er met een kater en had toen alles goed :D

Probeer eens een andere plaats en jouw rijschool kan jou niet verplichten te blijven rijden. Jij bent diegene die het betaald.

Succes!

11. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meid, wat balen zeg :( Ik heb 'm de 2e keer gehaald. Eerste keer alleen op de pc met zo'n toets op cd-rom geoefend. Toen haalde ik het dus niet... Dus ik besloot maar het hele boek te lezen, toen heb ik het wel gehaald. Is geen leuke manier van leren, maar geloof echt dat het verschil heeft gemaakt. In die oefentoetsen komt niet altijd alle theorie aan bod.

Het praktijkexamen heb ik pas de derde keer gehaald, met kalmeringspilletjes haha. Was zo ontzettend zenuwachtig telkens! Weet zeker dat ik het zonder die pillen nog een 4e keer had mogen proberen ;)

Hoop dat het 30 mei goed gaat meid! En je bent echt niet verplicht om tussendoor te blijven rijden, zij willen gewoon geld zien...

12. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Erg balen en ik herken het helemaal. Heb 4 keer theorie examen gedaan, heb daardoor wel mijn rijlessen stil gelegd, wilde pas verder met lessen als ik mijn theorie gehaald had, want was ook al zo goed als klaar om af te rijden.
    Toen ik mijn theorie eenmaal in de pocket had, kon ik 4 weken later afrijden, wel gezakt.. ;)

Maar 2 lessen en 6 weken later opnieuw examen gedaan en heb nu sinds november mijn rijbewijs.

Ik zou dus echt je rijlessen even stop zetten. Want anders zit je ook nog eens met die druk tijdens je theorie examen..

Succes!

13. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
  14. minon

minon Niet meer actief

Bestel een code bij Itheorie of volkswagenrijbewijstheorie.nl (zelfde pakketten) zoals kira ook al zegt.
    Wij werken al heel lang met deze pakketten en sindsdien is iedereen in 1 keer geslaagd (op 2 uitzonderingen na)
    Het gevaar is namelijk dat je de tekst niet goed leert en bij het maken van de oefenexamens niet de stof maar de vragen uit je hoofd gaat leren. Worden ze op het examen net even anders gesteld en dan ga je de mist in. Er staat ontzettend veel informatie ook ook voor tijdens je rijlessen. Je hebt 26 hoofdstukken. Na hoofdstuk 1 krijg je een toets en dan moet je minimaal zoveel vragen goed hebben, dan ga je naar hoofdstuk 2. Dan krijg je een toets over hoofdstuk 1 en 2 en moet je weer zoveel % goed hebben enz enz. Als je het niet haalt blijven de overige hoofdstukken geblokkeerd.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wel vreemd ... Hier in BE mag je gewoon niet aan je praktijk beginnen als je je theorie niet gehaald hebt.

Ze gaan er hiervan uit dat je eerst je theorie en de regels onder de knie moet hebben, vooraleer je de baan op mag.
    Als je geslaagd bent van je theorie, krijg je een voorlopig rijbewijs en daar mag je dan (met de rijschool of met een begeleider) de baan mee op.

Je kan hier dan wel weer vrij makkelijk een afspraak maken om je theorie-examen te doen.

Overigens is er hier ook een optie dat eens je je theorie hebt en een aantal uur les hebt gehad van de rijschool dat je in je ééntje verder oefent. Dan heb je 1.5 jaar ofzo de tijd en als je denkt klaar te zijn, maak je een afspraak voor je praktijk-examen.
    Je bent hier in BE overigens enkel verplicht om lessen te nemen bij een rijschool als je het op jezelf wil doen. Als je met een begeleider (één van je ouders bijvoorbeeld) leert rijden, is de rijschool hier niet verplicht (maar er zitten uiteraard wel voorwaarden aan die begeleider en de slaagkansen om door het examen te raken zijn ook iets lager).

Deel Deze Pagina