heftige menstruatie ibrupofen diclofenac en kinderwens

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by janet34, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janet34

janet34 Lid

May 23, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

wij zijn al een aantal jaren bezig voor een 2e wondertje. We gebruiken ovulatietesten die duidelijk een eisprong aangeven maar helaas is er nog geen zwangerschap ontstaan. De huisarts zegt omdat de pil geen optie voor mij is, dat ik tijdens het hevige vloeien van de eerste paar dagen ibuprofen of diclofenac kan gebruiken om het vloeien te verminderen. Is dit wel veilig en kan dit geen kwaad voor mijn vruchtbaarheid?
    alvast bedankt voor uw antwoord

groetjes Janet

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Ik heb het even opgezocht voor je in het farmacotherapeutisch kompas. Hier staat helaas letterlijk dat Ibuprofen de vuchtbaarheid nadelig kan beinvloeden. Dit geldt voor alle prostaglandinesynthetaseremmers, waar diclofenac ook onder valt... Er staat helaas niet bij beschreven wanneer dit effect precies optreedt (al na 1x gebruik? of bij langdurig gebruik? Of bij gebruik rondom de eisprong?)
    Paracetamol zou wel mogen maar waarschijnlijk heb je daar onvoldoende baat bij?
    Wat je eventueel zou kunnen is dit nog een keer navragen bij je huisarts of apotheek. De Apotheek heeft veel meer kennis en informatie over geneesmiddelen dan wij hebben dus zij zullen je hier denk ik wel verder over kunnen informeren.

Groetjes Gea

3. janet34

janet34 Lid

May 23, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord. Ik ga even navraag doen bij de apotheek.

groetjes Janet

Share This Page