hallo allen, Mijn zoontje is 2,5week geleden flink gevallen. met zijn hoofdje op de rand van de tafel waardoor hij een grote snee (over zijn hele wenkbrauw) had die ver openstond. gelijk mee naar de huisarts gereden (was toen bij mijn ouders in belgie) en die heeft het gelijmd. hij zei me dat we na 10 dagen een gel erop moesten smeren die zou de wond doen genezen zonder een litteken na te laten. nu na 17 dagen zit er nog steeds heel veel lijm op de wond waardoor de zalf smeren dus nog geen nut heeft... ik vroeg mij af er mensen zijn die ook een wond hebben laten lijmen en of die mij kunnen vertellen hoelang het duurt voor de lijm eraf gaat... op internet staat ongeveer 10 dagen maar hier zitten wij al ruim overheen. Groetjes, Sharon
Is hij al weer onder de douche geweest? In principe moet het dan vanzelf oplossen en wnd eronder is nu al aan het genezen. Maar als je twijfelt, ga even langs de huisarts hij kan je verder helpen.
Bij Yosyp is de lijm nog erg lang blijven zitten, maar hij had een wond op de achterkant van z'n hoofd en het is er uiteindelijk mee uitgegroeid.
de wond is al wel aan het genezen hoor. en hij is al heel vaak in bad geweest alleen heb ik er wel een beetje voor gezorgt (vooral in het begin) dat de lijm niet nat werd. de laatste dagen let ik er niet meer op en doet hij constant zijn hoofd onder water enzo maar de lijm ijkt niet echt op te lossen. bij jamie zit het recht boven zijn wenkbrauw en ik wil eigenlijk dat die lijm er zo snel mogelijk af is zodat ik zo snel mogelijk met die zalf kan beginnen. ben zo bang dat het een lelijk litteken blijft!
Bij mijn zoontje is het er vanzelf afgegaan... Maar het duurde ook wel een tijdje hoor. Het is echt harde lijm en had verwacht dat het op zou lossen, maar dat doet het dus niet. Het moet echt een soort van slijten. Wij hebben er trouwens nooit wat op hoeven smeren. Ik heb wel bio-oil gekocht, uit eigen beweging, want ik begreep dat dit littekens helpt verminderen. Ik moet alleen wat concequenter zijn met het erop te smeren.
HIer duurde het ook heel lang voordat de lijm verdwenen was. Had ook een snee in z'n wenkbrauw en de lijm bleef aan de haartjes plakken. Hier hielp het om hem lekker lang in bad te zetten en goed te weken, zeker als je de 10 dagen voorbij bent mag je ervan uitgaan dat de wond is genezen en je dus kunt weken. (heb ik destijds na overleg met de ha gedaan omdat wij gingen trouwen en ik dus liefst die lijm kwijt was, was geen probleem volgens arts) Hier achteraf nooit er wat op gesmeerd en toch bijna niet te zien, komt ook mede doordat het in de wenkbrauw zit, als je goed kijkt zie je een littekentje waar dus geen haar meer groeit.
denken jullie dat het mss een goed idee is om er morgen een natte plijster op te plakken? zodat het goed kan weken? het is nu al 17 bijna 18 dagen geleden gebeurt dus zeker al wel goed genezen....
hier hoofdwondje 2 keer gehad jongens he. Nu 2 'mooie' strepen van littekens op zn hoofd waar geen haar meer groeit ook. Maar het duurde behoorlijk lang voor de lijm eruit was hoor, en iets om te smeren hebben wij nooit gehad is ook niet verteld of zo. maar goed het zat niet op het gezicht maar tussen de haren. Het zou er vanzelf afvallen nou mooi niet het heeft er echt weken gezeten tot ik het zo zat was dat ik het er allemaal uitgeknipt heb en toen viel het wel voorzichtig ook van zn hoofd
als de wond in de haren zit geven ze de gel niet mee ofzo want dan valt het toch niet op. maar bij jamie zit hij recht boven zijn oog. de gel heet dermatix geloof ik. is ontzettend duur, moet je een jaar smeren geloof ik. maar zou naar het schijnt heel goed helpen, nouja, baat het niet dan schaad het niet maar eerst moet die verdomde lijm eraf natuurlijk en bij zijn oog slijt ook bijna niet, als het echt op het hoofd is dan ligt hij er nog mee op het hoofdkussen enzo maar dat is nu zo niet, dus slijt niet zo gauw
Mag je er aan zitten van hem? Anders zou ik eens proberen of je het er af kan "rollen" dus met je vinger over de lijm wrijven of met een nat gaasje oid.
oh is dat gel tegen littekenvorming dan? Ik baal wel van die littekens omdat daar toch 2 'strepen' zitten waar geen haar meer groeit zit zijn haar niet meer hetzelfde. Ik kan er ook niet te hard overheen kammen die plekjes zijn erg gevoelig. Maar wel beter daar dan op het gezicht, al kan je zoontje daar misschien wel stoere verhalen over ophangen
ik mag er van hem niet aanzitten... puur omdat wij in het begin gezegt hebben : je mag er niet aan prutsen want dan kan het misschien terug open gaan. dus nu is hij bang dat, als ik eraan zit, het terug open gaat...
ja, het is gel tegen litteken vorming... ik weet niet zeker of het litteken helemaal weggaat en er weer haren gaan groeien....