Gister ben ik voor een wortelonsteking gebeuren (weet even niet meer hoe het heet) naar de kaak chirurg geweest. Was enorm bang (van de spuitjes) maar ben dapper geweest (vind ik zelf!) en heb het laten gebeuren (3 hoeraatjes voor meditatie) En nu heb ik een PAK pijnstilling waar je eng van wordt...maar het enige wat echt pijn doet is de spier van mn kaak?? Gister was er wel pijn en nu heb ik een mooie dikke wang (als ik naar beneden kijk zie ik hem) Maar ik verbaas me er over dat ik geen pijn heb de dag na zo'n flinke behandeling (boren in het bot van je kaak...) Enige pijn die ik heb is als ik mn kaak van elkaar af doe om een lepel naar binnen te schuiven... Spierpijn in mn kaakspier dus! (jaja lekker rustig voor mn man ) Maar hoe hebben anderen dit ervaren? Vin het echt gek... Zo'n berg pijnstilling en er is niks. Of komt dat in de loop van de dag weer terug?
Ik heb nu 2 x een wortelpunt behandeling gehad bij de kaakchirurg en eigenlijk ook weinig pijn gehad. Zelfs de medicatie die ik kreeg maar weinig gebruikt. Ik heb altijd veel meer last van heftig boren of een wortelkanaalbehandeling ofzo. Fijn toch dat het is meegevallen!
Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar welke je hebt gehad. Ik moet er al bijna een jaar naar toe, maar schijt een heleboel kleuren bagger. Moet 2 halve kiezen laten trekken (alhoewel de ene al aan het uitgroeien is ). Ik ben dus op zoek naar een "lieve" kaakchirurg en niet naar beul (zoals ze bekend staan)...
Ik ben heel lang geleden 1x bij de kaakchirurg geweest. Wel voor iets anders. Had namelijk de wortels van mn melktanden nog in het tandvlees zitten en dat irriteerde gigantisch. Die moesten er dus uitgesneden worden en ik ben écht geen held wat tandartsen betreft. Was de bedoelling dat dit onder plaatselijke verdoving zou gebeuren maar omdat ik zo ontzettend bang was, heb ik het voor elkaar gekregen dat ik onder narcose mocht! De na pijn viel mij heel erg mee, moet wel zeggen dat ik gigantisch zware pijnstillers had, en die ook om de zoveel uur nam om de pijn voor te zijn. Heb wel heel lang nagebloed, heb namelijk nog dik 2 dagen met n bakje onder mn mond gelopen voor t bloeden, maar dat scheen normaal te zijn.. Wel een heel andere ervaring dus, maar ik ga liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts!
Hier dezelfde ervaring met de wortelpuntbehandeling. Vrij weinig pijn. Alleen beetje beurs en spierpijn. Het is nu wel zo dat de ontsteking dan ook weg gesneden is dus die kan geen pijn meer veroorzaken. Succes
het enige wat ik vervelend vond is dat je onder zo'n plastic zeiltje (bij gebrek aan beter woord) ligt, dat vind ik zo mensonterend en over je praten alsof je er niet bij bent , terwijl je daar onder ligt, de behandeling zelf viel me reuze mee, mocht ook mijn mond dichthouden (omdat ze boven in mn tandvlees moesten snijden enzo) dus had ook weinig napijn... ach ja mag het eens meevallen, genoeg dingen in het leven die tegenvallen dus mag wel eens
Ik was bij dr Lindenboom in het Amstelziekenhuis. Aardige man en zn assistent ook. Die vertelde me dat hij ook in andere ziekenhuizen assisteerde en daar gaven ze een aantal verdovingen en als je dan nog pijn had de rest. Bij dr Lindenboom kreeg ik meteen het volle pont (en maar goed ook want ik ben ook niet zo'n held! Al ben ik doorgaans meer bang voor de spuitjes. Die waren vervelend maar vielen best mee. Alleen de 2 laatste in mn gehemelte waren echt ff afzien (maar zo gebeurt) en hij waarschuwde me net er voor (wat beter is als een tijd er voor zodat ik mezelf bang kan maken OF niet zodat ik schrik en mep ) De rest van de behandeling viel echt 100% mee! En de naweeën dus ook! (al begin ik nu weer wat te voele maar nog niet noemenswaardig. Zodra het meer wordt pak ik weer wat) Overigens mocht ik kiezen of ik onder t zeiltje ging of alleen met mn buik er onder en heb voor t laatste gekozen. En hij praatte ook niet over me heen alsof ik er niet bij was ofzo. Niet dat t veel nut had want ik ben lawaai doof en naast de boor die in stilstand ook herrie maakt en de afzuiging hoor ik dan wel dat er wat gezegd wordt..maar wat....wie weet!