onzeker over gewichtstoename

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door yloon, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    #1 yloon, 18 mei 2015
    Laatst bewerkt: 18 mei 2015
    hallo Ik heb dit berichtje ook geschreven bij het kopje Eerste Symptomen .... maar miss kunnen verloskundige me verder helpen ?
    Ik heb gezocht of ik het ergens terug kon vinden maar kon niets vinden dus stel ik even de vraag.

hoeveel kom je ongeveer in de eerste weken aan ?
    Ik ben ong. 7 a 8 weken zwanger en ben nu al 1 / 1,5 kilo aangekomen .... Ik eet helemaal niets extra's en ook niet heel veel anders dan normaal .. alleen het weekend heb ik even ongezond gegeten.
    Is dat normaal ??????

begin ook al klein buikje te krijgen, vanaf wanneer kan je zien dat je een zwanger buikje krijg ?

En die kilo's die je aankomt ( meer dan zou moeten ) is dat er met goed sporten en letten op je eten makkelijk af te krijgen ?

Sorry ben ontiegelijk onzeker, kan niet wachten tot ik gewoon een zwanger buikje krijg dan maak ik me minder druk

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,
    In het begin van de zwangerschap kan je ook al wat aankomen. 1 tot 1,5 kilo is echt niet teveel. Door de veranderingen in je lichaam veroorzaakt door de zwangerschap kan je aankomen in gewicht. Zo krijg je bijvoorbeeld in de zwangerschap anderhalve liter meer bloed en gaan je borsten groeien. Het buikje wat je nu hebt, wordt vaak veroorzaakt doordat de darmen omhoog gedrukt worden door de groeiende baarmoeder. Dit is een normaal verschijnsel.
    Belangrijk is dat je gezond en varieert eet. Beweging is goed, maar echt actief sporten in de zwangerschap is aan te raden als je voor de zwangerschap dit ook gewend was om te doen. Succes en goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina