welke voeding hielp bij jullie baby s het best tegen krapjes ik gebruik nu nutrilon standaart gemengt met omneo maar dit helpt niet gebruikt ze al 3 weken. is er ook voeding speciaal tegen krampjes die je niet hoft te mengen met andere voeding. alvast bedankt goetjes gerdien
Krampjes horen er ook gewoon bij die eerste maanden... andere voeding kan een beetje helpen maar helemaal zal het niet verdwijnen (bij de meeste niet in ieder geval)
Wij hebben allergie in de familie en daarom dat ik nutrilon hypoallergeen gebruik, maar sem heeft veel last van krampjes. Dinsdag moet ik naar de CB en vraag of zei mij aanraden om iets anders te nemen. Ook drink sem in het begin van zijn flesje heeeeeeel gulzig en dan valt hij halverwege in slaap, dus hij drinkt niet zijn hele flesje leeg. Wie van jullie heeft dit ook en wat doe je daaraan? Sem krijgt nu iets van 110 cc, maar hij drinkt nu maar iets van 90 cc omdat hij in slaap valt! Hij krijgt nog iets van 7 a 8 voedingen per dag. Hij mag ook 1 nacht voeding overslaan, maar hij blijf steeds terug komen! Dus dan maar weer een flesje erin, die hij niet opdrinkt! Is het verstandig om dit aan de CB te melden?
Ik heb precies hetzelfde met Tim, patricia. Hij krijgt ook 110 cc klaargemaakte voeding en komt ook s'nachts nog voor 1 voeding...
@susanne1979 o gelukkig dus sem is niet een bijzonder kind hahaha Drinkt tim zijn flesje dan wel leeg? Ik wou alleen dat hij die nacht voeding eens zou overslaan, er zit nu wel iets van 4 a 5 uur tussen voordat hij dan komt. Dus misschien dat hij nu steeds minder vaak komt en dat pappa en mamma lekker kunnen slapen hihi Maar zoniet is niet anders, ben wel duf als ik die fles geef en ik moet echt zorgen dat ik niet in slaap fl..er!
@ Patricia: Ik gebruikte ook nutrilon hypoallergeen en Iman kreeg er ook verschrikkelijke krampjes van. Wij hebben toen samen met het CB besloten dat de krampjes te erg waren om zo door te gaan en toen zijn wij friso comfort gaan geven. Wij gaven hypoallergeen ook preventief, maar nu denk ik maar: het verkleint de kans wel, maar uitsluiten dat ze niks krijgt doet het toch niet... Want ik vond het heel erg om te stoppen met de hypoallergeen, maar Iman had geen leven meer, ze was uitgeput omdat ze niet kon slapen zoveel pijn had ze...
geen 1 voeding sluit krampjes uit het hoort er nu eenmaal bij de darmen van je kleintje zijn weinig gewend en nog aan het rijpen krampjes horen hier nu eenmaal bij mits de ontlasting gaat veranderen kwa kleur en structuur, dan is er meestal iets anders aan de hand zoals een allergie succes met jullie kleintjes een theelepeltje venkel thee wil nog wel eens helpen tegen de krampjes deze kalmeren de darmpjes
De omneo hielp wel tegen de krampjes maar niet tegen de ontlasting. Daar hadden we weer een andere tip voor gekregen van de kraamhulp van mijn schoonzusje. Een beetje vers geperste sinasappelsap door de voeding of zo geven. Nou en of Esosa toen poepluiers had.
Sem heeft al wat minder last van krampjes heb ik het idee, maar hij poept zowat niet. Ik heb te horen gekregen van mijn kraamhulp dat je beter geen sinasappelsap kan geven aan een baby omdat het juist krampjes veroorzaakt. Ik ga dinsdag met sem naar de CB en dan heb ik het daar nog wel over. Misschien dat ik een overstap kan maken naar omneo of friso comfort, daar heb ik ook goede verhalen van gehoord.
Je baby krijgt meestal krampjes in de eerste 3 weken. Als je van voeding veranderd, krijgt ie er vaak nog meer last van. Cinababy van VSM wil ook nog wel eens helpen.
Zeker horen krampjes erbij, maar tot op een bepaalde hoogte lijkt mij. Iman huilde dag en nacht en was zelf uitgeput doordat ze niet langer dan een half uurtje sliep na een voeding. Het was echt niet langer te doen en ik heb echt alles geprobeerd: flessen tegen krampjes, cina baby, sab simplex, venkelwater enz. Het blijkt nu dus inderdaad dat ze niet tegen de voeding kon die ik gaf. En zeker heeft ze nu ook nog wel eens krampjes, maar nu is het 'even' en dan gaat het weer over, dus nu is het 'normaal' zeg maar.
Klopt, daar heb je gelijk in. Dat is ook erg vervelend. Goed dat nu wat beter gaat. Maar ik denk dat er ook een heleboel mensen zijn die misschien wat te snel switchen.
Ja dat denk ik ook wel eens... Ik heb het switchen zolang mogelijk uitgesteld, omdat ze dan weer aan een nieuwe voeding moest wennen en omdat we natuurlijk niet voor niets hypoallergeen zijn gaan geven... Maar dit kon gewoon niet langer, niet voor mij, al was ik natuurlijk ook uitgeput, maar omdat ze zelf zo uitgeput was... Heel erg zielig... Ik ben superblij dat het nu beter gaat, pfff t is alsof ik een ander kind heb
Het lijkt nu wel of sem verstopt zit of zo, hij loopt soms gewoon rood aan door te persen en zijn luiers zijn gewoon schoon. Gisteravond had hij wel een poepluier gelukkig, maar ik vind het zo zielig dat hij maar zit te persen en te persen en dan loopt hij zo rood aan en dat huiltje is zo zielig. Sweetangel: sem slaapt haast ook niet na zijn voeding, ik leg hem in zijn bedje en binnen een half uur is hij weer wakker! Nu ook dan hoor ik hem op de babyfoon dat hij ligt te persen weer en ik geloof dat hij ook krampjes heeft weer Gisteren is hij vanaf 10:00 tot 21:00 wakker geweest, soms even een hazeslaapje. Normaal gesproken is hij rond etenstijd even wakker, maar gisteren was het echt te bont gewoon. Moeilijk zoiets hoor, wou dat ik die krampjes had