Listeria bacterie :-(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Debby1985, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby1985

Debby1985 Lid

6 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik ben zo bang voor de Listeria bacterie en maak me al sinds vorige week woensdag zorgen.

Ik ben momenteel 37 wk + 3 dagen zwanger en als de dood dat ik op het laatste nippertje een listeria bacterie heb opgelopen met alle gevolgen van dien voor mijn kindje.

Vorige week woensdag had ik voorverpakte aardappelschijfjes van Celavita niet lang genoeg gebakken en vervolgens opgegeten. Gelukkig heb ik er maar een aantal op, want ik vond ze te hard, ze waren dus nog deels rauw :(
    Ik had het gas blijkbaar per ongeluk op de allerlaagste stand gedraaid, waardoor ze niet goed gegaard waren. De aardappels waren nog maar 1 dag houdbaar volgens de verpakking, dus echt vers waren ze ookal niet helaas....

Ik ben er niet ziek van geworden, maar ik heb gelezen dat je er zelfs pas weken later ziek van kan worden.

De verloskundige zegt dat de kans erg klein is, maar ik blijf me druk maken, echt niet meer leuk.
    Wat moet ik doen? Bloed laten prikken?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Debby

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Debby

maak je geen zorgen, de kans dat je hierdoor iets hebt opgelopen is echt minimaal klein. Zet het dus van je af en geniet van de laatste weken zwangerschap!

Mirjam

Deel Deze Pagina