Hallo, Vandaag zijn we op het Cb geweest en we mogen starten met de eerste hapjes. Maar nu is het mij toch allemaal niet zo duidelijk.... Vandaag heb ik mijn kleine meid wortel gegeven en ze reageerde goed. Ik heb dit gegeven voor de fles, zodat ze nog honger had en dan zelf kan aangven als ze al minder zou willen drinken. Nu lees ik echter vaker dat je een smaak vaak aan moet bieden voor ze de smaak echt kennen, maar betekend dit dat ik dan 10dgn achter elkaar wortel moet geven? of betekend het gewoon dat je het in het begin regelmatig moet geven? Ik dacht zelf nu 3 dgn wortel, dan 3 dgn boontjes, dan 3 dgn iets anders en dan ong 2 weken dit aanhouden en voor ik iets nieuws introduceer, is dat goed? en dan misschien ook gaan afwisselen tussen groente en fruit? Verder wil ik graag weten waarom rijstebloem wordt gegeven? is dat gewoon een extratje dat ik nu ook al gelijk kan toevoegen aan de laatste fles of als mij kindje daar geen behoefte aan heeft omdat ze goed slaapt maar niet doen? Hoop dat het een beetje duidelijk is... Alvast bedankt
Beste Diene, Wat leuk dat je kindje wortel lekker vindt! Voor een kindje om aan een smaak te wennen moet het haar 10x aangeboden worden en dat hoeft niet 10 dagen achterelkaar te zijn. Je 3-dagen schema klinkt als een goed plan. In het begin zal ik zeker groente OF fruit geven op een dag, niet en en. Rijstebloem is bedoeld als een goede manier om baby's aan een wat vastere voeding te laten wennen. Het is geen must, dus als jouw kindje daar behoefte aan heeft dan hoef je het niet te geven. Groet, Anne
Hallo Anne, Dank je wel voor je antwoord! Nog een vraagje.. Mag ik wel als ik al groente geef ook nog rijstebloem geven? en maakt het uit in welke fles ze het krijgt of is het het beste bij de laatste fles van de dag? Alvast bedankt
Beste Diene, Als je kindje inderdaad maar 1 of 2 kleine hapjes groente kriigt op een dag, dan kun je daarnaast ook rijstebloem geven. Veel ouders geven de papfles als laatste fles voor het slapen gaan, aangezien het kindje daar een voldaan gevoel en dat goed zou zijn voor de nachtrust. Je zou dit dus kunnen proberen en kijken hoe dat gaat. Groet, Anne