Weken een hoge bloeddruk en nu opeens weer normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bloemetje1985, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Beste verloskundige.

Ik heb even een vraag aan u.

Ik heb vanaf 18 weken een hogere bloeddruk gehad, meestal zat die rond 130/95. Moet aangeven dat ik elke keer de controle bij vk en later gyn spannend vond. Ik liep vanaf 20 weken ook bij de gyn ivm die bloeddruk. Gisteren moest ik weer op controle. Ik had een vriendin mee en we hadden het gewoon gezellig. Bloeddruk opgemeten en nu was die 120/84 opeens. Ik wist niet wat ik zag.

Maar nu komt het, de gyn heeft me nu terug gestuurd naar de vk. Is dit niet een beetje snel dat ik weer terug overgegeven word aan de vk? Ik maak me toch beetje zorgen of die dat niet te snel doet? Ik heb af en toe wel eens hoofdpijn, maar als ik dan achteraf denk kan dat best zijn omdat ik me druk maakte of alles wel goed ging.

Ons meisje loopt zelfs een week voor op groei. Wat volgens hem heel goed teken is. Urine en bloed zijn ook super.

Kan ik nu weer lekker genieten en uitkijken naar misschien toch een thuisbevalling? Of moet ik er maar sterk rekening met houden dat ik misschien over paar weken alsnog weer naar de gyn moet?

Groetjes,
    Bloemetje.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Super fijn dat je bloeddruk nu beter is.
    Het kan zeker door de spanning gekomen zijn.

De verloskundige zal je bloeddruk ook goed in de gaten houden, vertrouwd ze het niet verwijst ze je weer naar de gyn.
    En trek natuurlijk aan de bel bij klachten, zoals hoofdpijn, sterretjes zien, misselijk, bandgevoel onder de ribben, je niet lekker voelen.

Je mag je zeker gaan verheugen op een thuis bevalling, moet natuurlijk wel alles goed blijven gaan. Maar dat houd je verloskundige goed in de gaten.

Geniet van de zwangerschap.

Groetjes Ineke

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie!!! Erg fijn :)
    Dinsdag mag ik weer naar de vk, en dan ben ik benieuwd wat zij me allemaal weer te vertellen heeft :) Ze heeft aangegeven nu eerst alle andere controles te doen en dan me bloeddruk, zodat ik even weer gerust gesteld ben, voordat ze me bloeddruk meten. En me dus rustiger voel. Aangezien ik van mezelf weet een stresskip te zijn ;)

Dank u wel.

Deel Deze Pagina