Vraag over eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door Whoopy, 22 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Omdat ik een ander topic niet wil "vervuilen", open ik voor mijn vraag even een nieuw topic.

    Een bevriend paar van ons is aangewezen op eiceldonatie.
    Ze is vervroegd in de overgang, 43 jaar en afgelopen zomer heeft ze (als complete verrassing, want daarvoor jaren niet) haar allerlaatste eisprong gehad.
    Helaas heeft dit geen zwangerschap tot gevolg gehad (nog nooit zwanger geweest).
    Hun enige kans is dus eiceldonatie.
    Ze zijn hiervoor doorverwezen naar NijGeertgen.

    In hun omgeving heeft een vrouw zichzelf aangeboden als eiceldonor.
    De evt donor is 32 jaar en heeft zelf geen kinderen.
    Ze heeft een partner zonder kinderwens en zelf weet ze nog niet zeker of ze een kinderwens heeft.

    Weet iemand mij te vertellen hoe "streng" ze hierin zijn voor een evt donor (officieel is een voorwaarde voor een eiceldonor dat ze geen kinderwens (meer) heeft)?

    Komt de wensmoeder bij NijGeertgen überhaupt nog in aanmerking voor een evt terugplaatsing met haar 43 jaar?

    Ik gun ze zo enorm een kindje!
    Natuurlijk proberen we allemaal positief te blijven, maar vraag me ook wel af hoe realistisch dat is.
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Whoopy vindt dit leuk.
  3. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Dankjewel!
    Ik had deze site inderdaad gevonden.
    Er staat " bij voorkeur een voltooid gezin" wat betreft de donor.
    In Nijmegen (waar ze eerst onder behandeling waren) wilden ze met deze donor niet in zee ivm de (héél kleine) risico's.
    Ik ben dus benieuwd of iemand ervaring heeft met NijGeertgen (en of ze daar ook zo "streng" zijn).

    In Nederland mag een bevruchte eicel teruggeplaatst worden tot 49 jaar.
    In een brochure van NijGeertgen staat echter dat ze dit maar tot 40 jaar doen (tot 49 jaar alleen eerder bevruchte embryo's).
    Ik ben dus benieuwd of ze mijn vriendin überhaupt nog willen helpen met haar 43 jaar.
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina