Hoi dames. Ik ben in de opstart fase van mijn eigen webshop. Toch vind ik dit een erg spannende stap. Daarom zou ik het leuk vinden om in contact te komen met andere dames die ook een eigen webshop hebben. Misschien kunnen we nog iets van elkaar leren. Ik start een webshop voor vrouwen tot 45 jaar die houden van een unieke, aparte kledingstijl. Ik vind namelijk dat in Nederland het aanbod van betaalbare kleding vooral door grote ketens gedaan wordt. Daardoor lopen naar mijn idee mensen vaak in dezelfde kleding items waardoor je eigen stijl wat verloren gaat. Ik wil kleding vanuit de hele wereld importeren om de keuze te vergroten. Benieuwd naar jullie inzichten!
ja ik heb webshops gehad en ben nu een aan het maken voor iemand anders, wat ik vooral belangrijk vind is dat je een ECHTE shop ervan maakt volgens de wet en al, niet zo'n huisvrouwenshopje (die geen belasting betaald, zich niet aan de wet hoeft te houden ed) Het kost veel werk als je het goed wilt doen maar als de basis goed is dan word het uiteindelijk makkelijker..
Thnx voor je reactie. Ik ga zeker op zoek naar de club mama's met een webshop. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen. Is dit voor jou de juiste beslissing geweest? Waarom ben je gestart? Hoeveel uur per week werk je? Is het goed te combineren met gezin? In welke branche is je webshop? Nou ja dat soort vragen dus. Ik werk nu nog 3 dagen in loondienst maar dat begint me tegen te staan. Ook de combinatie met gezin en een man met onregelmatige werktijden vind ik lastig. Ik denk dat je Door het hebben van een eigen webshop je beter je werktijden kunt plannen rondom je gezin. Wat dan weer ter goede komt van het thuisfront.
Ik ben ermee gestopt omdat ik het te druk had en ik andere prioriteiten in het leven heb, mijn kids zijn nummer 1 en ben thuisblijfmama hiervoor, ik dacht ga wat erbij doen maar ik was van 6 uur sochtends tot 23 uur savonds bezig (tussen alles door) dus beetje te veel van het goede, dus mijn webshop verkocht en nu lekker aan het genieten haha, straks als de kleine weer wat groter is ga ik wel weer wat doen..
Het is voor mij de juiste beslissing. Ik werk vanuit huis en dat vind ik over het algemeen erg prettig. Ik heb een webshop met geboortekaartjes en werk op commissie basis voor andere webwinkels met kaarten. Ik werk nu nog 'old-school', dat betekent dat klanten mij mailen op het moment dat hun kindje is geboren. Dit is soms lastig, omdat ik ook op vrije dagen altijd even moet checken of er kindjes zijn geboren. Dit gaat komend jaar gelukkig veranderen! Ik ben gestart omdat ik grafisch ontwerper/illustrator ben en ik al voor mezelf aan het werk was. Dit leek me leuk om mee te combineren. Maar nu is dit eigenlijk het enige dat ik doe! Het is echt ontzettend veel werk. Je moet up-to-date blijven, vindbaar zijn e.d. Dat onderschatten veel mensen. Een webshop heb je er niet voor 'erbij'. Ik heb mijn vaste dagen, 2,5-3,5 dag en de andere dagen gaat het wat tussendoor dus. Maar ik vind het ontzettend leuk en zal het ook voorlopig blijven doen! Mijn shop bestaat nu 3 jaar.
Ik heb sinds deze zomer een website met webshop. Helemaal zelf gebouwd in Wordpress met Woocommerce. Ik verkoop en verhuur reisartikelen voor kleine kinderen (oa reistas voor de de kinderwagen, ergonomische draagzakken, kinderwagenski's). Ik ben 'noodgedwongen' gestart vanuit de WW. Ik vind het fijn om thuis te werken, maar merk ook dat het huishouden er flink onder lijdt. Tijdens de middagslaapjes van mijn dochter en 's avonds zit ik achter de pc, dus dweilen, badkamer poetsen etc schiet er echt bij in. Ik mis ook wel een beetje collega's om me heen, dus ben wel weer aan het rondkijken voor een parttime baan erbij.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil inderdaad een 'echte' Webwinkel starten die mijn huidige inkomen kan vervangen. Ik heb altijd 4 dagen per week gewerkt dus dat is geen probleem. Ook is er een apart kantoor aan huis zodat ik ongestoord kan werken. En dat huishouden. Ach dat doe ik er nu ook s avonds bij. Dus dat zal wel zo blijven. Wat ik belangrijk vind is dat ik straks onze zoon tussen de middag van school kan halen en brengen. Samen lunchen enzo. Qua collega's werk ik nu voor een echtpaar dus echte collega's heb ik nu ook niet. Alleen werkgevers dus. Werken kan ik ook s avonds doen. ML werkt dan ook vaak. Gezamenlijke weekenden hebben we nu ook niet. Dus we plannen alles rondom het werk. Dat zijn dingen die ik minder belangrijk vind. Weekend op woensdag is namelijk Ok heel leuk
Je moet zeker niet denken, dat het direct storm gaat lopen. Marketing? Ik zou niet direct je baan op gaan zeggen als je je webwinkel opent. Er komen veel nieuwe webwinkels, maar ook heel veel gaan weer offline. Het lijkt zo makkelijk, maar dat is het niet.
Ik ga mn baan ook niet opzeggen maar mijn contract loopt tot maart. Ik twijfel of het verlengd gaat worden. Dus kan ik beter nu starten zodat ik in elk geval een begin heb. Ik snap dat het niet gelijk storm gaat lopen.