Glutenvrij alternatief voor traktatie met soepstengel

Discussion in 'De lounge' started by Annamama, Dec 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Binnenkort wordt mijn zoontje vier. Als traktatie wil ik voor op de psz een knapzak maken, met daarin een mandarijntje: zie foto.

Nu is er een kindje met een glutenallergie. Ik wil het liefst een traktatie die er zo veel mogelijk op lijkt aanbieden. Met de mandarijn zit het wel goed, maar wat zou ik ipv de soepstengel kunnen gebruiken? Eventueel kies er voor om voor alle kinderen een glutenvrij alternatief te gebruiken. Maar ben (even) niet creatief genoeg om een goed alternatief te bedenken.

Wie denkt mee? Dank alvast!

Attached Files:

2. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

Jun 30, 2014
    845
    85
    28
    Zoekresultaten voor

is dit een optie voor je? Al is het misschien lastig om dan uit elkaar te houden welke apart moet blijven.

3. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Een wortel?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn glutenvrije soepstengels;)

Verder wordt het moeilijk...bijna alles wat er op lijkt is iets van koek en bevat altijd gluten. Of je moet er voor dit kindje een echt stokje aan doen en aan het stokje iets lekkers plakken wat het kindje wel mag of iets extra's in het zakje doen.

En pas op dat je niet eerst aan de soepstengels zit en dan de traktatie van het andere kindje maakt he;)

5. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Danke Berte, die zag ik ook. Maar wordt dan wel vrij prijzig omdat ik dan verzendkosten moet betalen. Het hoeft niet perse en soepstengel te zijn, maar iets wat als stokje kan dienen.

Een wortel is een optie, denk alleen dat de meeste kinderen van vier dat niet graag zo eten. Mijn kinderen wel trouwens, maar als traktatie vind ik dat net niets.

6. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Inderdaad, daarom overweeg ik ook voor alle kinderen hetzelfde te doen. Dus het alternatief zeg maar. Heb zelf ook een extreme allergie, dus weet hoe precies het komt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee in vergelijking met een soepstengel zou ik dat niet doen. Ik zou er dan denk ik toch een gewoon stokje aan doen en in het knapzakje een glutenvrije koek stoppen (verkopen ze per stuk bij ah)

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Een potloot ipv iets eetbaars
    Een glutenvrije soepstengel
    Een zuurstok, (Wel weer suikers en minder geschikt voor de kleinsten)
    Een sateprikker met lekkers eraan
    Een stuk zoethout (misschien minder geschikt voor de kleinsten)

9. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Dank, een potlood lijkt me wel een idee ja. Misschien doe ik dat voor iedereen. Lijkt me voor zo'n kindje niet leuk om altijd uitzondering te zijn. Zal ze nog vaak genoeg worden waarschijnlijk.

10. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Bij de gezondheidswinkel kijken.. hoef je ook geen verzendkosten te betalen.

11. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Een leuke potlood of pen voor alle kinderen zou ik dan doen. Kan ook prima als stokje gebruikt worden.

12. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Zo lang er geen beter alternatief is ga ik voor een potlood. En dan inderdaad voor allemaal. Wel zo leuk.

Share This Page