welk merk fles het fijnst naast de borst?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Natasja2, Dec 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    We merken dat ons zoontje niet lekker drinkt uit de fles (difrax). Hij is erg verwend door het feit dat de melk uit de bost altij dezelfde aangename temperatuur heeft. Maar ik heb ook sterk het idee dat hij de speen niet zo fijn vindt. Welke flessen/spenen gebruiken jullie en bevallen goed? Hoewel ik begrijp dat ieder kind anders is, wil ik toch eerst even ervaringen spotten, voordat ik 8 verschillende flessen/spenen ga aanschaffen!
    alvast bedankt, groeten, Natasja2

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,070
    3,862
    113
    Ik gebruik met name de Tommee Tippee flessen met speen nummer 2. Hier wil hij zijn flessen echt op kamertemperatuur, niet warmer :(, en soms wil hij het nog koeler, tja, het duurde ook even voor we daar achter waren. Na een tijdje ben ik ook af en toe de Difraxfles gaan geven en dat bevalt ook, ik heb er een medium speen op van Etos eigen merk.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, aan mij ga je niks hebben :D! Hier drie kindjes die naast de borst prima dronken uit difrax s-flessen met een s-speen. Jongste drinkt overigens nog altijd uit die fles naast de borst. Oudste twee drinken er ook nog uit maar niet meer uit de borst.

We hebben bij de jongste ook nog een Avent fles geprobeerd, maar dit was echt helemaal niks, lekte allemaal.

Liefs, Hanneke!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Wij hadden eerst de avent flessen, maar na 3 maanden weigerde hij die opeens en zijn we overgestapt op de tommie tippee flessen met voor BV de kleinste speen. Deze lijken qua vorm en zuigwijze het meest op de borst, schijnt. Luca dronk daar zonder problemen uit. Hij heeft er zonder problemen uit gedronken, terwijl de Avent dus wel problemen gaven...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier het meeste succes met Avent, met standaardflesjes knoeiden ze enorm.
    Temperatuur maakte ze niet zoveel uit.

Als je kind niet zo van afkoelende flessen houdt, dan kun je misschien iets om de fles heenwikkelen om de inhoud wat langer warm te houden?

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb de breastflow fles. Werkt hetzelfde als de borst. Je kunt er helaas geen papfles in geven, er zijn maar 2 maten spenen te verkrijgen.
    Mijn meisje had zuigverwarring en door deze fles is het drinken aan de borst helemaal goed gekomen.

7. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Ons dochtertje had heel veel problemen om van de fles te leren drinken en toen is het uiteindelijk gelukt met de rubberen (bruine) speentjes van chicco, gewoon op avent flessen overigens. Ze is wel pas goed fles beginnen te drinken toen ik volledig met de bv gestopt was.

8. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    hier een flesweigeraartster gehad (gelukkig maar kort, net voordat ik moest gaan werken)

Ze drinkt en dronk uiteindelijk weer uit de difrax-s fles en de medelaflesje van mijn kolf. Met de difrax-spenen erop.

Tommietippie, dodie, dr.brown allemaal geprobeerd, maar niet gelukt.

suc6 ermee!

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

handig he als die verschillende antwoorden.
    Is echt proberen.
    Ik heb ook weet ik veel hoeveel verschillende in huis en kwam het beste uit met difrax. Hahaha

Maar de fles moet wel warmer zijn dan de warme stand waarop hij moet. Nu drinkt ze ook lauw.

Heb voor je een tommy tippe en breast flow om over te nemen tegen verzendkosten.

10. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    moet eerlijk zijn dat mijn mannetje uit elke fles drinkt, als het maar een brede speen heeft!ik geef gewoon volledig borstvoeding met kolven met avent flessen en heb er 2 van de etos met brede speen

11. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    bedankt voor jullie reacties!! Ik heb met de Tommy Tippe-fles in m'n handen gestaan, maar twijfelde.
    Sweetlakecity: bedankt voor je aanbod!! Ik woon zelf in Dongen, woon je een beetje in de buurt, dat afhalen voor mij mogelijk is? Verzenden is weinig zinvol, want een nieuwe fles kost 6 euro bij de drogist. Verzendkosten zijn meer, dus dat is dan niet handig.
    Iedereen bedankt voor de tips. Ook fijn te weten dat eigen merk speen van etos op de difrax-fles past. Zal toch iets goedkoper zijn. Was bang dat spenen echt merkafhankelijk waren, dat ze anders zouden lekken.

groetjes, Natasja2

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nee ik woon in zoetermeer...is niet echt in de buurt.
    Ik kan dus en tommy en breast flow bij elkaar doen.
    Dan scheelt t opzich wel weer wat.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hier alleen Avent gebruikt; speentje 1 tot hij ongeveer 4 maanden was en daarna speentje 2 (officieel is die tot 3 maanden, geloof ik).
    Nog groter zijn we nooit gegaan; hij dronk z'n flesjes altijd snel genoeg leeg. Misschien scheelt dat? Borstkindjes zijn gewend dat ze hun 'best' moeten doen om melk te krijgen, en een grotere speen maakt het ze te makkelijk?

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ben erg blij met de tommee tippee flesjes. ze hebben allebei vanaf de geboorte af en toe een fles gehad met gekolfde melk, en dat ging erg goed!

15. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hier ook Avent speentje 2...

16. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Sinds een dag of 2 hebben we ineens een heel ander ventje!! Hij zat van top tot teen onder de eczeem. Vrijdag zijn we voor het eerst bij een dermatoloog geweest en heeft hij een cremetje gekregen. Dat werkt als een trein!! Hij is weer ontspannen, slaapt goed. En het belangrijkste: hij drinkt weer goed. Aan de borst drinkt hij weer meer en ook de flesjes (ben bv aan het afbouwen, dus hij krijgt nu nog 1 x per dag een flesje gekolfde of hypo-allergene melk) drinkt hij ineens zonder morren leeg! Dus we kijken het nog even aan, als het zo blijft hoeven we niet aan een ander flesje. Sweetlakecity: nogmaals bedankt voor je aanbod, maar we kijken het nog even aan.
    iedereen bedankt voor de tips, hopelijk zet de positieve verandering door!

groetjes, Natasja2

Share This Page