vraag over eisprong! wie heeft hier antwoord op!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jessica507, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hallo !

ik ben een getrouwde jonge meid van 23 en ben sinds donderdag 22 november gestopt met de pil (deze heb ik vanaf mijn 14e geslikt) na een paar dagen netjes ongesteld geworden.
    mijn eerste eisprong na het stoppen met de pil deed heel pijn had al 4 dagen last van mijn darmen ( verstopping) en hevige kramp in mijn rechter onder buik ( dacht eerst dat het mss wel blinde darm onsteking was) toen voelde ik donderdag 13 dec. op een gegeven moment een paar seconde lang mijn baarmoeder samenknijpen ( of zo iets) en daarna ging ik naar de wc en had hevig slijmverlies. dus ik denk dat dit mijn eitje is geweest. 25 dec. was ik ongesteld geworden hevig vloeien ( echt heel veel) heel veel pijn.
    30 dec. was het alweer afgelopen.
    nu heb ik mijn eisprong uitgerekend en mijn eisprong zou deze week moeten plaats vinden ( cyclus van 28 dagen eisprong op 08 jan-- cyclus van 32 dagen eisprong op 12 jan.) ik voel echter nog helemaal niets! geen krampje niets! terwijl ik de vorige keer zoveel last er van had dat ik bijna niet kon lopen! mijn volgende ongesteldheid is in week 4!

wie oh wie kan me vertellen wat dit betekent of dat iemand mss het zelfde heeft meegemaakt! ik wil geen vroegtijdige test doen, anders worden we mss teleurgesteld!

veel liefs jessica!

2. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    hoi, ik weet het ook niet zeker maar het zou best kunnen dat je lichaam nog aan het ontpillen is. Dan kan je cyclus deze maand best wat langer duren dan de vorige, of je hebt mischien gewoon minder tekenen van een eisprong. Ik voel het zelf eigenlijk nooit. was je voor de pil altijd heel regelmatig ongesteld? succes in ieder geval!

3. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi Linda!

leuk dat je zo snel een reactie achterlaat!
    ik was tijdens het slikken van de pil regelmatig ongesteld ( misschien 1 dag verschil)
    ik voelde ook nooit een eisprong!
    dus daarom vond ik het zo raar!

4. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik was voor de pil ook niet echt regelmatig ongesteld maar heb mijn de eisprong en ongesteldheidcyclus uitgerekent op op basis van 28 dagen ( net als met de pil ) en 32 dagen.
    ik dacht dan zit ik vast goed!

5. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ja, maar juist als je stopt met de pil raakt je lichaam in de war en vandaar krijg je dan onregelmatige cyclussen. Ook heb je als je de pil slikt geen eisprong dus het klopt dat je hem nooit gevoeld hebt!
    Ook ik gok dat het gewoon ontpillen is..

6. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Dat komt omdat de pil er juist voor zorgt dat je geen eisprong hebt. Daarom slik je de pil als je niet zwanger wil worden. en na een pilstrip word in de stopweek in principe een menstruatie opgewekt. Tijdens de pil had ik ook steevast op dezelfde dag steeds m'n ongesteldheid maar toen ik stopte duurde het wel een half jaar voor m'n eerste natuurlijke menstuatie weer kwam. Omdat je lichaam ineens zonder die pil moet waar t zo aan gewend is, kan het even behoorlijk in de war zijn. En het kan ook best zo zijn dat je de ene keer wel je eisprong voelt en de andere keer niet. Een lichaam zit zomaar raar in elkaar hoor! ;)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Logisch, met de pil je je cyclus bijna altijd 28 dagen, je lijf wordt geregeld, nu moet het weer zelf werken. en geen eisprong dus die voel je dan ook niet ;)

8. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    bedankt voor al jullie snelle reacties
    ik heb alleen nog wel een vraag
    als je de eisprong niet voelt heb je dan wel last van slijmverlies? zonee hoe kom je er ander achter dat je eisprong hebt gehad?
    xxx

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    als je niks voelt, kun je gewoon slijmverlies hebben of niet.
    Je kunt het eigenlijk nooit zeker weten, behalve als je tempt of ovu testen gebruikt, dan ben je dicht in de buurt.
    Maar eerst maar eens lekker aan de slag toch? ;)

10. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Je kunt ovulatietesten gebruiken..

11. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    nou tempen of ovulatietesten daar ga ik nog even niet aan beginnen w8 het eerst even af!
    we klussen nu om de dag dus hopelijk zijn we snel zwanger! xxx

12. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    met om de dag klussen zit je altijd goed! :)
    succes!

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    precies, daarom zei ik al, eerst maar even zelf aan de slag.

14. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Ja, maar juist als je stopt met de pil raakt je lichaam in de war en vandaar krijg je dan onregelmatige cyclussen. Ook heb je als je de pil slikt geen eisprong dus het klopt dat je hem nooit gevoeld hebt!
    Ook ik gok dat het gewoon ontpillen is..

hoi,
    klopt dat, dat als je aan de pil bent je geen eisprong voelt. ik voelde het de laatste jaren juist wel, terwijl ik aan de pil was.
    ik vroeg het me af wat het was, en toen ben ik er eens naar gaan zoeken op het net en dat deden ze af als een eisprong en twee weken daarna werd ik gewoon ongi.
    nu ik gestopt ben in november heb ik op 24 dec weer gevoelt en 2 weken daarna ongi geworden.
    dus hoe kan dat dan...... :(

15. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hallo!

ben ik weer!
    vrijdag heb ik de vraag op het forum gesteld over mijn eisprong en wat denk je!
    ik krijg smiddags enorme buikpijn rechtsonder!
    ik dacht dit is vast me ei, en hoewel ik gezegd had dat ik het niet ging doen heb ik toch s'avonds een ovulatietest gehaald. heb gestest om 21:00 diezelfde avond( 4 uur plas opgehouden) en ja hoor het was prijs! mijn mannetje en ik natuurlijk vlug klussen! maar de volgende dag heb ik weer een test gedaan (kon ik het niet laten was te nieuwsgierig, shame on me!) ik had namelijk nog buikpijn en toen was er maar een streep. ik heb het wel met ochtendurine gedaan.

in de beschrijving van een ovu test staat dat als je test en het is positief je binnen nu en 48 uur het meest vruchtbaar bent.
    maar hoe kan dan dat de volgende morgen mijn test negatief was? ik volde de pijn in mijn buik pas die dag ervoor smiddags tegen 3 uur!
    wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

Deel Deze Pagina