uitstrijkje laten doen ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by nairam, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nairam

nairam Actief lid

Oct 8, 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Een vraag.
    We zijn 'bezig' voor een kindje.
    Maar nu heb ik de oproep liggen voor een uitstrijkje.
    Enig idee of het kwaad kan ?
    Zeg maar net na de ongi en voor de eisprong ?
    Kan natuurlijk ook wel de ha. ass. bellen, maar zij hoeft niet te weten dat we bezig zijn voor een 2e ;)

2. Buddha30

Buddha30 Actief lid

Oct 14, 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Ik heb ook de oproep liggen, maar ik heb hem teruggestuurd dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn...
    Dan krijg je als het goed is over een half jaar weer een oproep en kun je dan nog eens kijken.

3. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Kan geen kwaad. Ze raden wel aan om het na een zwangerschap en/of borstvoeding te doen omdat het uitstrijkje niet representatief is als je zwanger bent of borstvoeding geeft..

4. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Moet het nog steeds invullen! Is 3e formulier al die ik heb gekregen!!!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Ik zou ff contact opnemen met de ha, mij lijkt het geen kwaad kunnen tussen de menstruatie en de eisprong.

Succes!

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Kan geen kwaad...
    Wij zijn nu bijna 17 maanden bezig, heb gisteren een uitstrijkje laten maken (althans het moest) ivm bloedverlies...
    Het kan geen kwaad, althans dat zegt mijn gyn.

7. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

Feb 17, 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Ik heb dat zelf laten doen net na een menstruatie...

Nu moet ik ook eigenlijk weer voor een inwendig onderzoek, maar ik wacht nog wel even..eerst zeker weten dat ik niet zwanger ben..

Al is't maar voor mijn eigen gevoel...

8. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik had hetzelfde dilemma en heb met mijn HA overlegd. Het kan voor de zwangerschap helemaal geen kwaad!!!
    De reden dat ze niet "willen" dat je zwanger bent is omdat er dan een "rare uitslag" gekregen kan worden door allerlei hormonen. Dus gewoon die afspraak maken joh, heb je het maar gehad (en wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent wat ik natuurlijik niet hoop). Ikzelf heb het uiteidnelijk tussen ongi en ei laten doen. Dat vond ik voor mijn eigen gevoel prettiger.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Het kan geen kwaad.
    Als je door de medische molen heen moet omdat het niet lukt, hoort een uitstrijkje bij de standaard onderzoeken. Dat zouden ze niet doen als het kwaad zou kunnen. Het is juist wel belangrijk om het te weten als het niet goed is, zeker voor een zwangerschap. Ik zou het uitstrijkje dus zeker laten maken.

10. nairam

nairam Actief lid

Oct 8, 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Oké, thx !
    Zal als er een ongi komt dan wel bellen.
    Hoop natuurlijk niet... :D
    Ik geef ook nog borstvoeding, heeft dat invloed ??

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Mijn huisarts adviseerde het te doen 6 maanden na het stoppen van de borstvoeding.

Dit haal ik net van internet:
    Tijdens de menstruatie is het uitstrijkje minder goed te beoordelen door het menstruatie bloed. Het is dan beter het onderzoek een paar dagen uit te stellen. Tijdens een zwangerschap of wanneer u borstvoeding geeft kan een uitstrijkje gemaakt worden, maar in het algemeen is het advies te wachten tot na de zwangerschap (en borstvoeding periode), om het dan alsnog te laten maken.

Denk dat je dus beter even kan wachten, anders kun je een 'valse'uitslag krijgen....

Share This Page