vraag over eten in duitsland

Discussie in 'De lounge' gestart door Mvj, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    even een vraagje voor de dames in duitsland .
    wij gaan volgende week op vakantie naar duitsland ......nu ben ik zwanger en bang dat ik per ongeluk het verkeerde gerecht bestel in een restaurant ....bijv rood vlees ...
    waar moet ik op letten ?

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    vlees van schwein = varken dus dat kan je wel bestellen

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan vraag je het toch gewoon doorbakken? Dan zeg je: durchgebraten

Dan kan je dus gewoon alles eten hoor.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    vertel iedereen dat je In Guter Hoffnung bent, dan zeggen ze Gratuliere!

de duitsers eten ongeveer zoals wij hoor, dus niet zo heel veel rood vlees etc. Ze eten wel vrij vet en wit brood, dus neem voor de zekerheid je zemelen mee ;) voor als je last van verstopping krijgt. het bruin brood in duitsland is niet zo lekker (vind ik)

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik zou me niet zo druk maken hoor! Als je een biefstuk besteld, zullen ze net als in Nederland ook gewoon vragen hoe je em wilt.

Ik vind het brood in Duitsland juist wel erg lekker (en = gezond) maar smaken verschillen! ;)

Fijne vakantie, en geniet ervan! (en van het lekkere eten daar... :D )

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke klinkt goed allemaal ...... ik zal het proberen uit mijn hoofd te eten ....ik ben sowieso al een liefhebben van schwein ...haha

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    HIhihi wij waren op vakantie in duitsland en die man vroeg of wij er mürchen (weet niet hoe je het precies schrijft) erbij wilden hebben.
    Ik heb hem aangekeken alsof ik het in keulen hoorde donderen. :confused: , wist echt niet wat dat was (terwijl ik toch redelijk duits spreek en versta)
    Bleken dus wortelen te zijn, ik weet niet beter of die dingen heten karotten :) :)

Je kunt ook rustig gaan voor de kip (gevögelte) die laten ze ook in duitsland niet rauw op je tafel verschijnen hoor :) :)

Groetjes anita

Deel Deze Pagina