als je ff googled op konijn en leeftijd heb je zo het antwoord. maar gemiddeld is dat tussen 5 en 10 jaar met uitschieters van 12 tot 15 jaar
wij hadden een konijn wat 12 is geworden. dit stond toen op het record wat leeftijd betreft van een konijn in nederland. dit was een jaar of 13 geleden en was een gewone grote dik wit konijn en geen ras ofzo.
Het konijn van mn ouders was toch echt 16, die zag er ook niet meer uit, mijn 1e konijn was 9 en is overleden aan een hersenbloeding en mn 2e konijntje was 5, die had baarmoederkanker
www.konijnen.nl Konijnen hebben een gemiddelde levensverwachting van 5-10 jaar, maar veel konijnen worden makkelijk 12. Het wereldrecord staat momenteel op 18 jaar.
Ligt eraan wat je ze geeft. Als ze alleen maar konijnenkorrels krijgen gaan ze meestal dood aan maagbloeding of verlamming van achterpoten. Als je ze vers voer en brood geeft, gaan ze veel langer 'mee' (behoudens ziektes natuurlijk) Ook een droge ondergrond om op te lopen scheelt schijnbaar veel. Ik heb er nu 6 in de tuin, 4 van een jaar of 6, een van 4. T is net als mensen, het ene konijn wordt oud, het andere niet.
Wij hadden er 2, dwergjes, 1 is er nu een paar maanden dood, maar die andere gaat prima hij is nu bijna 5 hij krijgt inderdaad niet alleen brokken maar ook wel eens brood of wat vers vind ie heerlijk
Onze hummel werd 12 jaar, weet zo niet welk ras het was. Hij takelde wel af de laaste jaren hoor. hij werd zelfs blind. Daar kwamen we achter toen hij uit zijn kooi regelrecht de vijver inliep
dit kan denk ik zeker schelen. ons konijn at regelmatig met de pot mee. had een grote kooi met een flinke ren en heel wat droog hooi in zijn hokje om warm te liggen. hij is dus ruim12 geworden en dat voor een flinke albino reus
De dierenarts zeg dat een konijn wel 12 jaar kan worden.... Hij zei ook van je moet niet te veel brokjes geven. maar hooi is al genoeg. WIj geven ons konijn ook groente/fruit en soms brokjes
Die van mij wordt ik september 9... ik had al gedacht dat ie bij 5 jaar dood zou zijn.. maar hij leeft nog
De dierenarts zeg dat een konijn wel 12 jaar kan worden.... Hij zei ook van je moet niet te veel brokjes geven. maar hooi is al genoeg. WIj geven ons konijn ook groente/fruit en soms brokjes
Die van mij wordt ik september 9... ik had al gedacht dat ie bij 5 jaar dood zou zijn.. maar hij leeft nog