Vraag over fladderen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jatobe, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik moet enorm lachen, ik "fladder" namelijk nog steeds weleens... Wist uberhaupt niet daar dit "slecht" zou kunnen zijn. Ben toch een gezonde volwassen vrouw met een goede baan een gezin en een druk sociaal leven, dus ik fladder lekker door! :)

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Het is echt geen vaststaand voorteken van autisme (kan natuurlijk wel, maar dus net zo goed niet)! Ik werk met deze kinderen en weet er wel het een en ander vanaf.

Heel veel kinderen fladderen vanuit opgewondenheid/enthousiasme, pas wanneer ze het dus op latere leeftijd nog doen is het opvallend. Het is dan zeg maar 'te jong' gedrag. Wanneer dit omslagpunt komt qua leeftijd dat het nog opvalt is moeilijk te zeggen. Ik zou zelf zeggen, vanaf een jaar op 5-6 (begin basisschool) doen de meeste kinderen het niet meer en begint het meer afwijkend van 'de norm' te zijn.

Nog wel een laatste opmerking; alleen fladderen maakt nog geen autist. Er zijn ook mensen die wel fladderen, maar verder prima zijn in sociale interactie en contactnamen bijvoorbeeld.

Met 10 maanden dus geen zorgen maken en lekker genieten van dit vrolijke/uitbundige gedrag! :)

3. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede oplossing! Soms zijn oplossingen simpel. En schattig lijkt me als je je kindje opeens wauw hoort zeggen!u

Share This Page