Onze dochter nu bijna 4 weken met een geboortegewicht van 8 pond drinkt nog 7 flessen van 120 cc op een dag. Nu heb ik even een aantal vragen: Overdag slaapt onze dochter bijna niet en valt dan na de fles van 5 uur in diepe slaap. Wij maken er dan wakker om 8 uur en om 11 uur voor de fles. Ze word dan niet uit zichzelf wakker, maar om 11 uur de laatste fles geven is voor ons het makkelijkst. Dan komt ze zelf om 4 uur en daarna weer om 7 uur. Kunnen we dit anders gaan doen? 7 flessen is misschien wat veel en kunnen we anders niet meer geven en haar gewoon laten liggen vanaf een bepaalde tijd. Ik weet het even niet en heb even advies nodig. Wanneer ga je van de 120cc naar mee voeding en zou dit misschien een oplossing zijn dat ze snachts doorgaat en minder fles nodig heeft?
Hoi hoi, Allereerst nog van harte met jullie dochter! Ik ben vorige week bevallen van ons zoontje, 4130 gram. Hij is nu een weekje oud en zit al bijna weer op zijn geboorte gewicht. Ik weet niet hoe zwaar je kindje nu is? En hoeveel ml ze op de dag ongeveer mag hebben?? Maar wat ik van de kraamverzorgster weet is dat hij nu 600 ml per dag mag/hoort te drinken. Dit hebben wij verdeeld over 6 voedingen van 100 ml. Ze gaf aan zodra hij de nachtfles niet meer helemaal opdrinkt of er niet meer voor wakker word, we dus over konden gaan op 5 flessen van 120 ml.... misschien krijgt jou dochtertje iets teveel voeding waardoor ze niet om die tijdstippen uit zichzelf wakker word?? ons zoontje Luuk heeft ongeveer dit schema: 07:00 11:00 15:00 19:00 23:00 Nacht (de nachtvoeding wanneer hij er zelf voor wakker word, mag maximaal 6 uur na de avond voeding zijn) en de ochtendvoeding moet minimaal 3 uur tussen zitten na de nachtvoeding. Allemaal maar richtlijnen natuurlijk! Ieder kindje is anders en heeft andere behoeften. Luuk vraagt ook wel eens eerder om een voeding en geven hem dit dan ook gewoon... Proberen hier ook soms ook maar gewoon wat uit, wat het beste werkt. Succes!! Groetjes Marleen
Ons zoontje is een maand oud en woog afgelopen week 5 kilo precies. Hij kreeg 100/120 cc en had 6/7 voedingen op een dag. Kwam soms alweer na 2,5 uur! Vorige week zijn we bij het cb geweest en we mogen de laatste avondvoeding naar 150 cc ophogen, zodat hij de nacht langer door zal slapen. Overdag dan 120 cc en de tijd ertussen proberen te rekken. Nou dat werkt dus niet. Ik heb nu zelf besloten om alle voedingen op te hogen naar 150 cc en er een fles af te halen. Dit betekent dat hij nu 5 flessen van 150 cc krijgt. Hij komt nu om de vier uur op ongeveer de volgende tijden: 07:00 11:00 15:00 19:00 23:00 Dit werkt hier perfect! De nachtvoeding houden we op 120 cc, of 100, afhankelijk of hij vroeger of later in de nacht komt. Die nachtvoeding moeten we meer verdunnen. Dus in plaats van 120+4, doen we nu 120+3, daarna gaan we naar 120+2 enz. Volgens cb is dat de manier om van de nachtvoeding af te komen en dat hij dan de nacht door gaat slapen. Dit omdat je hem uiteindelijk meer water dan melk geeft en dat zou dan geen reden meer zijn om 's nachts wakker te worden. We zijn hier net een paar nachten mee bezig, dus ben benieuwd of het gaat werken...
Geen 1 kindje is het zelfde. Vertrouw op je moeder gevoel. Als jouw gevoel zegt dat hij al een fles van 150 kan hebben, gewoon doen.. Jij kent je kind het beste.