steuntje in de rug nodig.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Antares, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey, ik geef al bijna 9 maanden bv. Nu heb ik de 1e 3 maanden fulltime gekolft. Met veel moeite zoon terug aan de borst gekregen. Maar vanaf dat moment heb ik moeten vechten om de productie goed te houden. Kolfde dagelijks na en zoontje dronk dat ook op. Zijn techniek is goed, hij is alleen lui door de fles. Hij blijft slecht drinken.

Sinds een week krijgt hij tanden denk ik...hij weigerd de borst, heb mijn kolf weer terug gehaald. Had al bijna 1 maand niet meer hoeven kolven. Nu krijg ik er dus na 5 uur maar 50ml uit!!

Zal weer veel tijd kosten om dat weer terug te krijgen....en ik heb er moeite mee. Wil wel maar kijk er enirm tegen op. Zoon is een honger baby. Wil een om de 2 uur, daarnaast leg ik hem zo vaak mogelijk aan. Maar dan ook nog kolven ernaast....pffff

Hebben jullie een goed woordje voor me om me moed tegeven? Gewoon ff steunen. Want sta op het punt om het op te geven en de bv te stoppen.

Gr,knu miranda

2. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik vind dat je super goed bezig bent!! Nu niet opgeven, je bent al bijna 9 maanden bv aan het geven, sommige halen niet eens 9 dagen!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Super al 9 maanden, kom op, hou vol! :D

Nee even serieus, vecht ervoor als je graag nog door wil gaan maar als je er tegenop ziet dan is het ook echt geen schande om te stoppen hoor. 9 maanden is super en zouden vele een voorbeeld aan moeten (of willen!) nemen.

Ik geef inmiddels 16 maanden BV maar zeg eerlijk dat als ik weer aan de kolf moest dat ik het niet deed...

4. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Jeetje! Knap hoor dat je dat allemaal volhoudt!
    Ik moet ook toegeven....het is dat het bij mij van een leien dakje ging anders deed ik het ook niet! Ik wilde persee de 6 maanden bv halen en dat heb ik gehaald. Daarna ben ik af gaan bouwen naar alleen sochtends en savonds bv omdat ik echt GEEN zin meer had om zoveel te kolven op het werk.

Jij hebt blijkbaar ook een doel voor ogen!? Wat is je doel? En wat heb je er voor over om dat doel te halen!? Je hebt er al zoveel voor gedaan dus kun je zeggen dan kun jij dit laatste ook nog wel of je kunt zeggen ik heb mijn best gedaan en hier houdt het op.

Wat je ook kiest.....het is altijd de goede keuze want bv is hartstikke goed voor je kind maar een gestresste moeder is ook niks ;)

Petje af!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    thx meiden!

Ik heb vannacht wat besloten, zat er al de hele week tegen aan te hikken...ik ga ervoor!

Ga veel kolven en dan proberen de opbrengst omhoog te krijgen.

Want het is gewoon zielig...6 keer kolven op verschillende tijdstippen...zelfs een nacht/ochtend voeding....leverd 120 ml op!! En dat met minstens 20 min kolven per keer!!!

Er moet dus wel wat gebeuren...krijg ik het eind van de week niet omhoog dan word het denk ik einde borstvoeding, omdat mijn lichaam niet meer wil.....ryan blijft weigeren, maar dat zou ik ook doen voor die paar slokken!! Teveel moeite........

Snachts is het gelukkig wel prettig voor hem dan drinkt hij ze ook leeg, maar dus na kolven maar 50 ml eruit gehaald (die produceerde het meeste)

Ik blijf doorgaan!! heel erg bedankt voor jullie steuntjes!

6. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wat goed dat je hebt besloten om door te gaan!

Is domperidon nog een optie voor je om de productie op te krikken?

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    weet niet.....dat kan je toch zo kopen he? Zat ook te denken aan iets voor de TSR...want die komt echt langzaam op gang heb ik gemerkt met kolven....(voorheen zag ik die kolf en lekten ze al) Geen wonder dat Ryan niet goed wil drinken, duurt te lang voordat er iets komt misschien.

kan ik hiervoor naar de HA?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind dat je het heel goed doet!
    Met 9 maanden komt je tsr vaak wat langzamer. Bedoeling zal wel zijn dat kind wat harder gaat werken, maar niet ieder kind trapt daar in helaas, en dan krijg je soms borstweigeren.

Soms helpt het al om voor het aanleggen of kolven je horten te masseren zodat de melk makkelijker loskomt. Helpt dat niet, dan kun je ook als je kind al wat ouder is de tsr opwekken met synocinonspray. Die is op recpt via huisarts verkrijgbaar.

En soms helpt het om een andere kolf te nemen, ik had bij 9 maanden een kolfdip bij de jongste, en toen ik met een andere (hand)kolf probeerde had ik opeens veel meer opbrengst!

9. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Super!!! :D

Die neusspray helpt wel degelijk! En kun je gewoon krijgen via de ha. Dat zal al veel helpen voor je denk ik! (bij mij toen iig wel)

PS. dat van een andere kolf nemen heb ik nog nooit van gehoord....apart zeg!

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je er zo voor gaat!! Super! Ik hoop echt dat het lukt!

De enige tip die ik aanvullend heb op wat de andere meiden hier al hebben gegeven is dat je eerst bv kan geven en daarna de bijvoeding. Misschien helpt dat.

Deel Deze Pagina