Ik ben nu bijna 5 maand aan het werk en we kunnen al opzoek naar de 4de gastouder....Ben geneigd om te gaan stoppen met werken, maar dat lukt financieel niet. Gezien onze werktijden is een kdv ontzettend moeilijk te regelen, ivm brengen en halen. Hier in de buurt zit er zo ver ik weet geen dagverblijf met verlengde opvang. Bij de eerste GO was er totaal geen structuur en regelmaat. GO had ook buitenschoolse kindjes, die ze op moest halen, vooral in de tijden dat Roan lag te slapen. Gevolg hij werd gewoon uit bed geplukt. Hier ging het totaal niet. De 2de kon na 6 uurtjes opvang al zeggen dat ze het niet ging doen, want hij huilde te veel. Een kindje (vooral Roan met een hele slechte start en huilbaby) mag tegenwoordig niet meer wennen en kindjes die veel huilen krijgen dus gewoon geen kans. Was zo blij met deze (de 3de)....maar ze zegt het fisiek niet aan te kunnen!!!!! We hebben haar meerdere malen gevraagd en gezegt, denk er goed over na, Roan is een kindje die heel veel aandacht nodig heeft. Jahoor kwam helemaal goed zei ze....Nu belde ze een uur geleden op dat ze er mee ging stoppen. Ze was nu al anderhalve week ziek en dat was ze daarvoor nooit ...... :x:x:x:x:x:x:x Wat Nu??????????????????????????????????????
Wat vervelend zeg! Helemaal voor Roan, hij moet steeds opnieuw wennen, en dat is op zijn leeftijd erg heftig lijkt me. Ik denk dat jullie net pech hebben met de gastouders, maar dat is wel heel naar voor jullie. Wat te doen weet ik eigenlijk ook niet. Een kdv geeft dan misschien meer regelmaat, maar als dat met jullie werktijden niet uitkomt wordt dat ook lastig. Stoppen met werken is ook een heftige keus, helemaal als dat financieel eigenlijk niet mogelijk is. Ik hoop voor jullie dat er een gastouder komt die het wél aankan en waar het met Roan goed gaat. Is het eventueel een probleem als hij doorslaapt als er andere kinderen uit school gehaald moeten worden? Bij onze gastouder gebeurt dat eigenlijk standaard (dacht ik), al is er meestal dan wel iemand thuis, omdat ze innovatief gastouder is en regelmatig met 6 tot 8 kinderen zit. Daarbij is de school hier achter haar huis, en vind ik het zelf ook niet zo'n probleem om mijn zoontje even alleen thuis te laten als hij slaapt. Desnoods neemt ze een babyfoon mee? Ik hoop dat jullie er uit komen!
het is dat je te ver weg woont, anders had ik je met alle liefde willen helpen, arme Roan! als gastouder weet je toch dat je met kleine mensjes te maken hebt en niet met robotjes die allemaal keurig doen wat jij wilt en wanneer het jou uitkomt? ook erg slecht van die gastouders hoor! denk er dan beter over na! ik ben heel erg van de rust en regelmaat en daar doet mijn meisje het ook het beste op, zij is erg gevoelig namelijk. ik werk 12 uur maar wil er eventueel wat bij gaan doen, iets dat ik thuis kan doen icm de zorg voor mijn meisje dus ik laat me waarschijnlijk inschrijven bij een gastouderbureau. maar goed daar ben jij niet mee geholpen, het lijkt erop dat je toch weer op zoek moet naar een geschikte, ervaren! gastouder. heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je zoontje, steeds aan een ander moeten wennen is niet niks!
Bedankt voor jullie reacties. Ik moest het gisteren gewoon ff kwijt, want ik ben het echt helemaal zat. Ik heb vanmorgen een advertentie op marktplaats gezet, om zelf een geschikte gastouder te zoeken. Ook heb ik de mogelijkheden voor een dagverblijf bekeken, de gastouder die er nu mee stopt, zou hem eventueel 's ochtends wel weg willen brengen. Alleen is er weer het probleem dat hij dan op 3 verschillende groepen zit. Ook niet echt wat voor Roan dus..... Grrrr.....gastouderbureau baalt er ook van als een stekker! Ze zeggen zelf ook dat dit niet de manier is waarop hun willen werken. Heb er ook zelf al aan gedacht om gastouder te worden, omdat ik ook op een kinderdagverblijf werk. Maar heb weer niet genoeg ruimte in mijn huis, voor slaapplekken.....pffff het zit niet echt mee. Er zijn genoeg mogelijkheden, maar het is het allemaal net niet....
Oh, wat ontzettend vervelend zeg. Kan hij niet op jouw kdv komen op de dagen dat jij werkt? bijv. op een andere groep? Of in de buurt van papa's werk? Jullie zouden ook nog ouderschapsverlof kunnen opnemen wellicht (kan ook een paar uurtjes per week), zodat je zelf meer thuis bent (veel werkgevers betalen hier aan mee).
Ik zie dat je in dezelfde plaats woont als ik doe. Er zijn wel kdv waar je verlengde opvang hebt maar ze beginnen pas om half 8. Hebben ze nog niet zo lang geleden veranderd. Heb je al eens gekeken naar antroposofische kinderopvang? Is in onze plaats ook goed mogelijk en daar kijken ze waarschijnlijk wel naar de rust en regelmaat die jouw kindje nodig heeft. succes meid! Hopelijk vind je gauw een geschikte opvang voor je kindje.
God wat balen zeg! En wat vreselijk dat die gastouders zo makkelijk om gaan met hun gastkindjes! Hoezo na 6 uur al kunnen bepalen dat het niets is? Hoezo fysiek niet aan kunnen? Ik zou een gesprek aanvragen met de gastouderbureau's bij wie de gastouders die je tot nu toe hebt gehad zijn aangesloten en daar het probleem uitleggen. Wellicht willen zij met je mee zoeken? Veel succes meis en geef Roan een dikke kus! Kweenie