Mijn kinderen zijn geboren met 41 wkn en enkele dagen en wogen 4160 en 4290 gr. Ik kreeg te horen dat dit kwam omdat ik misschien teveel at. Dus meteen gevraagd aan de gynaecoloog, die zei dat het voornamelijk genetisch is. Dus met 38 weken bevallen wil niet zeggen, dat je kind een laag geboortegewicht zal hebben.
Kyra woog maar 2580 en ze is keurig op tijd geboren met 39.1. En ik die bijna 4 weken te vroeg ben geboren was rond de 2900. Het is veilig om te zeggen dat kindjes die vroeger geboren zijn over het algemeen iets lichter zijn. Maar dat is een algemeenheid en uitzonderingen bevestigen de regel.
Sylvie was geboren met 40+2 3200 gram en 51 cm.. Ik had echt een reuzenkind verwacht met de buik die ik had ( in mijn album staat een foto).. Maar uiteindelijk een klein poppetje
Onze dochter is met 38 weken en 1 dag geboren. Haar gewicht was 2310 gram. Als ze langer was blijven zitten was ze waarschijnlijk wel zwaarder geweest. Een baby blijft groeien zolang de placenta goed werkt. Als de groei niet meer zo hard gaat kijken ze volgens mij naar de werking van de placenta.
Anaïs is geboren met 38+3 weken en was 5120 gram. Haar broer is met 36+3 weken geboren en woog 4095 gram. Bij beide was de placenta groter dan normaal! Zowel ik als manlief waren ruim boven de 9 pond bij onze geboorte.
pittig zeg! ik was normaal (7 pond) bij de geboorte mijn man ook dik 10 pond en onze zoon was 4160 gram bij 38 weken zwangerschap, had je niets iets van suiker ofzo zijn echt giga kindjes hoe zwaar was je placenta als ik mag vragen (bij ons was deze 750 gram en nog een beetje)
Sven was met 39 weken 3770 gram, lengte onbekend deze uk wordt geschat op 4300 gram bij 40 weken. er wordt morgen gekeken of ik wegens omstandigheden eerder ingeleid ga worden, dus dan zal het gewicht ook wel wat lager liggen. heb ooit eens gelezen dat het kindje in de laatste maand nog een kilo aankomt en na de 40ste week haast niet meer.
die van mij kwam elke week netjes 500 gram aan en dat werd ook zo berekend in het ziekenhuis vandaar dat ik ingeleid ben omdat ie op 10 pond werd geschat bij 40 weken
Ik had geen suiker, helemaal niets. Maak gewoon grote kindjes en daarna worden ze middenmootjes in de curve (anais is nu denk ik net terug op geboortegewicht) Mijn placenta was trouwens ruim 1 kilo!
hoi mijn eerste is gehaald met 38 weken en 2 dagen (geplande ks) hij was 2990gram hij is kerngezond had een apgarscore van 9 en 10 dus niks aan het handje
Luca is met 37 weken en 5 dagen geboren en was 2700 gram en 47 cm. Apgar 10 en 10 dus alles prima vriendin van mij is bevallen met 41+6 en haar dochter was 2400 gram en 45 cm.
Mijn jongste is met 39 weken geboren en woog 4310 gram. Ben wel ingeleid vanwege de grootte, al viel het dus mee. Heb trouwens het idee dat ze het Nederlands gemiddelde wel bij mogen stellen. Er lijken tegenwoordig toch steeds meer zware baby;s geboren te worden. 9 of 10 pond is bijna geen uitzondering meer.