Vraag over geboortegewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 078mama, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Beste dames,

Ik heb 2 jaar geleden een dochter gekregen die bij haar geboorte 4600 gram was en 50 cm. Ze is via een ks geboren omdat ze bij 40 weken zagen dat zij zo groot was en ik zo smal. Nu staat er in mijn dossier dat ik bij een volgende zwangerschap vanaf 8 pond sowieso een ks zal krijgen. Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat mijn eerste 4600 gram is en de tweede onder de 8 pond?

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo 078mama.

Het is natuurlijk altijd lastig om voor een zwangerschap te voorspellen wat het geboortegewicht is.
    Maar over het algemeen zijn 2e kinderen zwaarder dan eerste.
    Jongens wegen vaak ook meer dan meisjes.
    En het is ook afhankelijk bij hoeveel weken je bevalt. Bij 37 wkn is de baby lichter dan bij 41 wkn.

Tijdens de zwangerschap zal de groei goed in de gaten gehouden moeten worden. En uiteindelijk besloten moet worden of het een ks moet worden.

Groetjes Ineke.

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord! Mijn gyn gaf ook al aan dat de kans gering is dat de tweede veel kleiner is dan de eerste maar ging er toen niet echt over in aangezien een zwangerschap nog ver van mijn bed was. Nu is dat wat anders ;)

Deel Deze Pagina