Tsja blijkbaar verwachten ze regelmatig wijzigingen? Geen idee. Heb er ook niet echt een mening over. Het gaat me er alleen om dat het echt helemaal niets met privacy te maken heeft deze wijziging.
Jawel, maar dat heeft niets met de wijziging van het vervallen te maken, maar simpelweg met de basale verschillen tussen papier en app. Dus ja de app is privacy vriendelijker. Maar de wijziging of het onbeperkt geldig is of niet op papier, heeft helemaal niets met privacy, maar met beleid te maken.
Ja en waar is dat beleid dan op gebaseerd? Mensen dwingen om iedere 3 maanden zo'n ding uit te laten draaien? Wat is daar het voordeel van? Ik zie het niet hoor. En dat de app privacy gevoeliger is klopt natuurlijk ook niet. Dat ding draait de hele dag op je telefoon en zo'n papiertje zit ergens opgevouwen in een tas. Geen haan die daar naar kraait wat daar op staat.
Je zit een beetje vast in je eigen denken geloof ik. Nogmaals, ik heb niets gezegd over wat ik vind van de geldigheidsduur, ik gaf alleen aan dat jouw bericht waarin je aangeeft dat om privacyredenen zou zijn niet klopt. Vervolgens kom je met een screenshot die niet gaat over de wijziging van de geldigheidsduur, maar gewoon over hoe het in algemene zin zit qua privacy en dan begin je weer je riedel over het beleid, waar ik echt nog altijd geen mening over heb. Moet je mij niet voor hebben. Je hele statement over de app en papier klopt niet. Buiten dat je gegevens in de app alleen lokaal op je eigen device staan en niet gekoppeld zijn ergens aan, wat jij wel lijkt te veronderstellen als iets op je telefoon “de hele dag draait”, laat de app minder gegevens zien bij tonen. Op de uitdraai staan meer persoonsgegevens die zichtbaar zijn als je het toont. Dat geeft het verschil in privacy. Aantoonbaar slechter op papier dus. Bovendien zit het niet netjes achter een inlog, zoals je telefoon waarschijnlijk wel. Als je het papiertje ergens verliest, liggen je persoonsgegevens op straat. Je telefoon zit tenminste nog een slotje op. Extra reden.
Geen idee of die vraag of het antwoord hier al voorbij is gekomen maar mijn huidige QR code (na 2 vaccinaties) is nog geldig tot begin mei en lig momenteel met Corona op bed dus krijg een herstelbewijs maar gaat deze nu in vanaf nu of na begin mei?
Vanaf nu. Er staan 2 datums, de ene is de datum van je laatste vaccinatie, en de 2e datum is tot wanneer je herstelbewijs geldig is.
Ik zie in de app dat de datum van mijn herstelbewijs is aangepast. Hij verloopt nu in juni 2022 ipv december 2022. Wat irritant dit zeg. Zonder booster zit er nu dus niets anders op dan binnenkort even aan een positief getest persoon likken ofzo.
Wat een flauw gedoe is het toch ook allemaal. Eerst zetten ze het naar 1 jaar en een paar maanden later zetten ze het weer naar 6 maanden. Wat dat aangaat doen ze ook allemaal maar wat.
Ja! Ik ben serieus dat pinksterweekend ook weg als hij vervalt . Ik weet ondertussen niet eens meer of ik met twee vaccinaties zonder booster dan nog een groen vinkje heb. Ik denk het niet.
Weet iemand hoe het zit met de jeugd van 13-18? Ze hebben een ni een qr code nodig, maar ze mogen nog geen booster, dus dan vervalt die qr code straks sowieso en dan kunnen ze nergens meer heen?
Oh dank je, dat wist ik niet. Wel zo eerlijk uiteraard, al is het nu toch allemaal een beetje flauwekul aan het worden lijkt mij.
Even voor alle duidelijkheid dat geldt alleen voor de Nederlandse qrcode, niet voor de internationale. QRcode. In het buitenland gelden de regels van dat land en als daar voor die leeftijdsgroep geen uitzondering hebben gemaakt, hebben ze vette pech en komen ze nergens naar binnen of moeten ze test laten zien.
Ja dat is ook zo lastig nu. Vooral voor mensen die komende week of daarna op skivakantie gaan. Vind het ook lastig met boeken van vakanties, grote kans dat het allemaal weer anders dan, maar wil het risico ook niet lopen op allemaal testgedoe
Alle seinen staan op groen om eind deze maand het ctb, mondkapjes en 1,5m af te schaffen. Dus ik zou deze maand nog even afwachten, maar kans is groot dat je daar geen problemen meer mee hebt