Mijn moeder is 12 jaar geleden overleden. Ze had een gouden ketting met allemaal staafjes wel mooi maar erg zwaar en niet meer zo van deze tijd. Mijn vader is inmiddels opnieuw getrouwd en naar het buitenland vertrokken en nu ligt de ketting in de kluis van de bank. Eeuwig zonde vind ik. Ik heb nog een zusje en die zegt dat ik hem maar moet hebben want zij wil hem niet. Nu heb ik al voorgesteld om hem in 2 stukken te laten maken en er een nieuw sierraad van te laten maken bv een armband of een nieuwe ketting en dan voor ons alle twee 1.Maar iedereen incl mijn zusje zegt dat dat jammer is. Maar intussen ligt dat ding al 12 jaar in een kluis. Ik heb hem 1 x gedragen met mijn huwelijk. Binnenkort verloopt dat contract van de kluis.Ik wil hem niet hebben omdat ik bang ben dat er misschien later scheve gezichten over komen omdat de ketting best wel wat waard is.Wat zouden jullie ermee doen???
ik vind het een goed idee idd, wat moet je ernou mee als je zeker weet dat je er niks meer mee doet. ik zou m ook delen, en er wat anders van maken. succes
Als iedereen zegt dat jij hem maar moet houden, dan zou ik het gewoon zwart op wit laten zetten en hem houden. Zo te horen vinden ze het erger als je hem om laat smelten dan wanneer je hem houdt. Wel zonde natuurlijk als er niets mee gedaan word, maar helaas gaat dat vaak zo met erfenissen. Misschien als je al een voorbeeld hebt van wat je ervan zou kunnen maken je zusje er wat meer warm voor draait? Succes ermee!
toen mijn opa en oma beide waren overleden, hebben mijn tante en moeder de gouden ringen laten omsmelten. En ook een ketting. Daar hebben ze 2 identieke kettingen met hangers van laten maken. Die ze beide mooi vonden en die wij (mijn nicht en ik) ook mooi vinden, omdat wij ze later erven. het is toch ook zonde als je hem voor altijd in de kluis zou laten liggen. Mijn oma heeft altijd gezegd dat de dingen die ze niet mooi vonden, de kids beter of weg konden doen of laten omsmelten in het geval van sieraden. ook de dingen die oma zelf erg mooi vond, omdat het zonde is als er nooit meer wat mee gedaan wordt.
Ik vind het eigenlijk een heel goed idee van jou. Dan heb je er nog wat aan. Nu ligt ie maar in die kluis te verstoffen, da's toch ook zonde.
Mijn vader is vorig jaar overleden en mijn moeder heeft van zijn trouwring een hele mooie ring laten maken, met 2 grote briljanten erin. Nu draagt ze de ring elke dag, als ze er niks mee had gedaan was die ook blijven liggen. Ze heeft het laten doen bij een hele goede goudsmit. Die heeft voor haar een ontwerp gemaakt. Als ik jou was zou ik hem laten onsmelten naar iets wat je echt mooi vind. Dit is ontzettend zonde, zou je moeder dat ook niet hebben gevonden?
Dank je wel voor jullie tips,Ik heb er inmiddels toch nog eens met mijn zusje over gesproken en we hebben besloten om er 2 mooie ringen van te laten maken