Infraroodsauna en concert ja/nee

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dolfijn73, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ik ben als het goed is nu 6 weken zwanger en vraag me af of het verstandig is om in deze fase gebruik te maken van een infrarood sauna?

Daarnaast heb ik over 2 weken een concert staan en daarvan vraag ik me ook af of het verstandig is om heen te gaan?

Ik heb in november na ca. 8 weken een miskraam gehad en daarom wil ik nu geen enkel risico nemen. Verstandelijk weet ik dat ik er niets aan had kunnen doen (leef gezond en doe geen risicovolle dingen) maar just to be sure, check ik het even hier.

Wil positief blijven over deze zwangerschap en hoop zo dat het nu wel goed gaat...gisteren ineens wel wat minder last van misselijkheid en pijnlijke borsten...kwam aan als een donderslag en dacht, het zal me toch niet nog een keer gebeuren he.....hoe groot is de kans op een nieuwe miskraam als je het al een keer hebt meegemaakt? en bij hoeveel weken is het handig weer een echo te laten maken? ik dacht dat de gyn. had gezegd pas bij week of 10/11 namelijk.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dolfijn73,

gefeliciteerd! Ik zou een infraroodsauna tot 12 weken even niet doen, just te be sure. Een concert zou wel kunnen, maar ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust misschien wel verstandig is om toch af te haken. Je hebt pas geleden een echo gehad denk ik? Het ligt een beetje aan het beleid van het ziekenhuis, maar soms wordt er ook bij 8 weken nog een ehco gedaan als je inderdaad al eens een miskraam hebt gehad. Maar het hoeft niet, want een echo bij 10-12 weken zegt medisch gezien veel meer en geeft meer zekerheid. Normaal gezien is de kans op een miskraam niet groter na een eerdere miskraam. 2 op de 10 zwangerschappen gaan nu eenmaal helaas niet goed en je kunt dus pech hebben. Als er een andere oorzaak is voor de miskraam is de kans vaak wel verhoogd, maar dat wordt vaak pas onderzocht na meerdere miskramen, omdat de kans gewoon heel groot is dat je na één miskraam een volgende keer wel de zwangerschap behoud. En het is al heel positief dat het hartje klopt, dat verkleint de kans op een miskraam al een stuk.

Groetjes Brigitte

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Brigitte.

Nee ik heb nog geen echo gehad. Na de vorige miskraam bij de controle in ziekenhuis zei de gyn. dat het niet zoveel nut heeft om eerder te komen dan bij 10 a 11 weken omdat je daarvoor nog weinig ziet en er in principe van alles nog kan gebeuren. ALs je wat later komt is die kans al wat minder en zie je meer. Dus ik denk dat ik het dus maar even afwacht en dan tegen die tijd een echo doe. De eventuele teleurstelling als het hartje al geklopt heeft en later niet meer, lijkt me namelijk nog groter. En verder is het gewoon fingers crossed en hopen dat het nu wel goed gaat :)

Dus maar even geen infrarood sauna dus....goed om te weten. Concert doe ik denk ik dan ook maar even niet, kaarten verkopen dus :) Maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen he.

Groetjes en dank voor je info!

Dolfijn73

Deel Deze Pagina