Onze jongste zat gisteren naast me en ineens zie ik een vreemde bult op zn armpje. Geen idee wat het kan zijn. Dacht aan een muggenbult. Maar nu wordt hij vanochtend wakker. Heeft hij er ook een op zijn been. Iemand enig idee wat dit is?
Ik moet direct denken aan krentenbaard. Mijn dochter (en inmiddels ook man) heeft voor de derde keer krentenbaard in 2 maanden, dus misschien dat ik daardoor overal krentenbaard zie . Bij mijn dochter begon het de eerste keer ook met plekken op haar armen en benen. Het kan beginnen met een al bestaand klein wondje of zomaar. Opengekrabde muggenbultjes zijn hier berucht. De plekken worden langzaam groter en zijn vaak wat gelig.
Ik neig ook naar krentenbaard hoewel een open gekrabbelde muggen bult er ook nog wel eens zo uit wil zien
Lijkt op een opengekrabde muggenbult maar kan weer een broedplaats worden voor krentenbaard. Lastig in te schatten. Ik zou nu even zijn lijfje nalopen of er misschien rode vlekjes zitten want vaak beginnen muggenbulten zo bij kinderen, zie je niets en hij heeft er binnen nu en 24 uur ineens weer een rare bult bij dan is het krentenbaard, dan wel starten met Fucidin crème om verdere uitbreiding en besmetting te voorkomen. Je zou er nu wat betadine zalf op kunnen smeren, prikt niet maar desinfecteert wel.
Hier dus ook. Voor de behandeling moet je inderdaad naar de huisarts. Bij kleine plekken is er zalf en bij grotere en meerdere plekken een ab-kuur. Het is ontzettend besmettelijk. Voor de zekerheid zou ik nu al elke keer een schone handdoek pakken, elke dag schone kleren etc. en eventueel afdekken. Aangezien het al twee plekken bij je zoontje zijn, weet ik bijna zeker dat het krentenbaard is.
Ik denk inderdaad een muggebult waar aan gekrabd is en geinfecteerd met krentebaard (of iets anders). Zou er wel mee naar de huisarts gaan om verspreiding te voorkomen.
We hebben het nu ontsmet, betadine zalf erop en afgedekt met een gaasje. Nieuw beddengoed erop en hij gaat straks douchen en afdrogen met twee handdoeken. Dan weer nieuwe zalf erop en afdekken. Schone pyjama aan etc Mocht ie morgen of maandag nieuwe plekken hebben dan gaan we huisarts.
Goed aangepakt . Let er ook op of bestaande plekken groter worden. Niet enkel of er meer bij komen. Ook dan zou ik naar de huisarts gaan. Dit duidt ook op krentenbaard en dat gaat niet vanzelf over. Ik zou ook niet te lang wachten met naar de huisarts gaan. Liever een ab-zalf dan een ab-kuur, ook vanwege de mogelijke bijwerkingen van de kuur. Mijn dochter zit nu aan haar derde kuur in 2 maanden vanwege krentenbaard en ze heeft heel veel buikpijn. Ik kom er net achter dat ik ook besmet ben. Dat is al drie van de vier binnen ons gezin. Ook een bestaand wondje dat geïnfecteerd is. Het is echt vreselijk besmettelijk.
Mocht ik het krijgen dan liever vandaag dan morgen . Moet 7 dagen achter elkaar werken, dan kan ik lekker thuis blijven. Grapje natuurlijk :')
Als hard er omheen is misschien nog steenpuisten. (mijn broertje had ze vroeger, deed vreselijk veel pijn) Sowieso door huisarts laten beoordelen
Ik zou even naar de dermatoloog gaan hiermee, of lopen jullie daar al? Ik heb destijds 2 antibioticakuren gehad en toen door de huisarts doorverwezen. Bij de dermatoloog kreeg ik een andere antibiotica zalf en daar moest ik mijn slijmvliezen (en ook de plekjes) mee behandelen, paar keer per dag voor 6 weken geloof ik... Een antibioticakuur komt niet altijd op de juiste plaatsen terecht en is gewoon ook heel slecht, zeker zoveel en zeker als het dan ook niet voldoende werkt. Als het in je slijmvliezen blijft zitten (en dat kunnen ze makkelijk testen) blijf je jezelf besmetten. Ts mijn eerste gedachte was ook krentenbaard...
De derde keer was op vakantie en toen is het beoordeeld door een Italiaanse arts. Geen doorverwijzing dus. Goed dat je dit zegt. Ik ga maandag toch even onze eigen huisarts bellen, want volgens mij heeft ze weer een plekje. Zij is ook niet op de hoogte dat het voor een derde keer is teruggekomen.
Moet je het geluk hebben dat je het op je hoofd hebt en dat je een zeer snelle agressieve vorm hebt. Ik zal voor je duimen Ik heb maar een klein plekje op mijn pols. Dat wordt gewoon werken hier .