Ik vroeg het me zo eens af.. Omdat ik weer eens lig te piekeren in bed.. Om half 1.. Bummer.. Maar, wie van jullie heeft een bedrijf aan huis? Hoe combineer je dit met de kids? Wat voor bedrijf heb je en waarom koos je hiervoor? Gewoon wen lekker luchtig onderwerp voor dit tijdstip
Ja ik!! Ik ben grafisch ontwerper en heb een kleine studio aan huis. 1 dag in de week gaan de kinderen naar oma, 1 dag is mijn man thuis en vaak werk ik nog de zaterdag(morgen) of een avond. Ik ben daarin best flexibel en het ligt ook aan de hoeveelheid werk. Ik ben meteen na de kunstacademie voor mezelf begonnen. Ik was toen al zwanger van onze eerste. Soms is het lastig, maar ik vind het tot nu toe erg leuk! Wil jij ook voor jezelf beginnen?
Ik heb een bedrijf aan huis, ik ben telemarketeer. Alleen bedrijfsmatig. Heel relaxed, kan mijn uren zelf indelen. Die kleine ging eerst 3 daagjes in de week naar het kdv, nu zit hij op de kleuterschool. Voordeel vind ik dat ik niet vrij hoef te nemen als hij vrij is, hij niet naar de overblijf hoeft maar gewoon thuis een broodje kan eten. Ik ben begonnen toen hij nog een baby was omdat hij veel ziek was, ik had het totaal niet naar mijn zin op mijn werk en wilde hem niet naar een oppas brengen als hij ziek was. Toen ben ik eens gaan speuren, en aangezien ik behoorlijk communicatief aan ben gelegd is dit voor mij ideaal. Ben nu van plan er in de avond iets bij te nemen, ik wil dingen van pallets en fruitkistjes maken, iets heel anders, maar het lijkt me heel leuk om te doen. Wat wil je gaan doen vanuit huis dan?
Ik ook sinds kort. Ik verkoop bruidskleding en accessoires en gala en kinderbruidskleding aan huis. Passen gaat op afspraak, dus dan zijn de kinderen bij mijn schoonouders, dan heb ik mijn handen vrij
Ik heb een motorbanden en motoronderdelen bedrijf, het bedrijfspandje zit aan ons huis vast. Ik werk voornamelijk als de oudste naar school is en in de avond. Banden wisselen doen we alleen in de avond en op zaterdag.
Ik wil ooit ook wat voor mezelf beginnen maar we hebben net 1 zaak geopend dus dat eerst maar even afwachten wat het wordt... twee nieuwe zaken beginnen lijkt me niet heel veilig... Ik heb nu tenminste nog een (goed) vast inkomen....
Ik heb een eigen bedrijfje in het bedrukken van kleding en muur-, raam- en deurstickers. Ik werk als mijn oudste op school zit en mijn jongste slaapt. Dat is tot nu toe nog goed te combineren, maar dat komt omdat we nog maar een klein bedrijfje zijn. Als ik het overdag niet meer zou redden, kan ik altijd in de avond nog wat uurtjes meepakken.
Ik werk vanuit huis dmv een webshop en verkoop tuinmeubelen, garages, speeltorens etc... Het meeste wordt afgehandeld per telefoon of internet, afspraken doe ik dan s avonds of in het weekend of als de kinderen slapen/naar school zijn. Vind het heerlijk om mn eigen baas te zijn en op deze manier en voor mn kinderen te kunnen zorgen en mn steentje financieel bij te dragen.
Ik zit zelf ook na te denken om iets voor mijzelf te beginnen.. Ben bijna afgestudeerd en heb dan2 opleidingen gedaan.. Ik ben zelf dol op taarten bakken, kleine aparte broodjes e.d dus dacht, dat lijkt me heel erg gaaf. Ook heb ik m'n basisdiploma banketbakker, dus dat scheelt Of een kleine hondenuitlaatservice, zonder auto maar gewoon hier in de buurt, waar ik dan op de fiets heen ga, hond meeneem en lekker een uur ga wandelen en spelen.. Dan kost het de mensen minder, en mij ook ik ben met 4 maandjes afgestudeerd dierverzorger.. Ik twijfel nog heel erg.. Ga ik iets doen wat ik erg leuk vind, met liefde doe en later goed te combineren is met onze kinderen? Of ga ik weer een studie doen en hopen dat daar wel genoeg werk in zit?.. Ik ben er nog niet helemaal uit.. Ga alles op papier zetten, wat me leuk lijkt, of ik een startkapitaal nodig heb, hoe ik denk dat ik het kan realiseren e.d Mogen jullie mij willen helpen dan zou dat leuk zijn
Wat houdt jou baan precies in? Verkoop je zelf dingen? Of voor een bedrijf? En is het dan inbound of outbound? Ik werk momenteel in de telecom, super leuk alleen het ik weet niet of ik die rust nog 30 jaar aankan.. Een bedrijf aan huis lijkt me ideaal.. Ik moet alleen goed weten wat, hoe en waarom..
Ik bel zelf naar bedrijven. Dat kan eigenlijk van alles zijn. Bijvoorbeeld in opdracht van een logistiek bedrijf afspraken maken met prospects. En zo kan je eigenlijk voor alle bedrijven bellen die accountmanagers door het land of de regio hebben rijden. Ik heb al verschillende bedrijven gehad waar ik voor gebeld heb. Ik doe het zelf wel via een tussenpersoon, die regelt de bedrijven, verzorgt de telefoonlijsten, want daar gaat best veel werk in zitten. Ik stuur gewoon elke 2 weken mijn factuur naar ze toe en zij sturen het weer door, betaald een klant niet, zorgen zij ervoor dat de klant wel betaald. Ik heb er dus weinig omkijken naar. Ik krijg trouwens per afspraak betaald en niet per uur. Wat doe jij dan in de telecom?
Ik werk zelf bij de Hi/KPN.. En hoe start je zoiets, het lijkt me toch dat je daarvoor moet solliciteren ergens bij?