Sinds ik ben bevallen kan ik echt bijna niet meer naar het toilet. plassen is geen probleem, maar ontlasting wil echt niet. Wel heb ik steeds het gevoel dat ik "moet" maar als ik dan naar de wc ga komt er niks. Nu alweer de derde dag zonder succes. Ik begin me een beetje zorgen te maken. Bij de bevalling hebben ze een knip gezet en ben ik flink ingescheurd, maar dit geneest allemaal heel goed. Zijn er meer die moeite hebben met hun stoelgang na de bevalling en zo ja, hoe lang houdt dit aan? Ik had er eerder nooit problemen mee nl, ook niet tijdens de zwangerschap.
haj meisiej ik had presies het zelfde hoor je wel vakker bij mensen die net bevallen zijn. Wat je doet is even de Huisarts bellen en vraag even om LACTULOSE Is voor makelijkere stoelgang maakt je ontlastig wat dunner en zachter van. Dan krijg je een resept je moet allen zelf betalen 7 euro ongeveer maar werk heel goed elke dag 20 ML en dan zal je zien snel beter gaat
Lactulose kan je ook gewoon bij de etos halen zonder recept. Ik heb het opgelost met roosvicee laxo. Werkte prima. Je moet er ook de tijd voor nemen. Het is iig helemaal normaal na de bevalling.
Ik had het ook. Ik heb het er zelfs een keer uit moeten trekken omdat het niet lukte maar er wel zat zeg maar... En ik heb ook 2 keer zitten kermen van de pijn. Jemig, wat ging dat moeilijk zeg. Maar inmiddels heb ik er helemaal geen last meer van. Het is vanzelf over gegaan eigenlijk.
Ik heb het ook gehad. Maar ik denk ook dat ik het ergens ook zelf tegenhield, omdat ik niet durfde te poepen. Ik ben ook ingeknipt, en mijn hechting was een klein beetje open gegaan. Ik gruwde bij het idee dat hij misschien nog verder open zou gaan als ik zou persen tijdens het poepen. Wat bij mij heeft geholpen zijn van die klysmatubetjes...Microlax heet het. Dat maakt de boel zacht, en dan gaat het beter.
hey meid ik heb daar ook last van hoor dat is heel normaal en geloof me het komt vanzelf wel groetjes
Ja ik had er ook veel last van! Durfde ook niet door de hechtingen enzo. Maar wat een pijn ook zat vaak zelfs te janken op de wc haha! Maar gaat steeds een beetje beter
Goed drinken, zeker als je ook nog borstvoeding geeft. Direct naar de wc gaan als je aandrang voelt en probeer te ontspannen. Heb geen last gehad, had ook een knip.
Hier ook een slechte stoelgang. Vanmiddag zitten janken op de wc, men o men wat een pijn. Het zat al halverwege laat maar zeggen, maar wilde niet verder. Alsof het te groot was (sorry hoor). Ga zo roosvicee laxo halen, hoop dat het helpt! Ik heb ook een knip gehad, en ben zo bang dat het openscheurt. En geef borstvoeding dus die ontlasting is droog en keihard...Hoop dat het snel overgaat!
Ik heb er ook last van. Heel pijnlijk, maar ik blijf proberen en kan zo om de dag toch wel... Hopelijk gaat t idd snel beter. Over die lactulose, heeft de baby daar niet ook last van als je BV geeft? Bij haar is t al zo dun en dan ook nog die darmkrampjes.
Is heel normaal. kZou je dokter om een laxerend middel vragen. Vooral als je een knip/ruptuur hebt kan een moeilijke boodschap worden als het te lang duurt. Advies van mn gyn: duw met een prop pleepapier tegen het stuk huid tussen vagina en anus dat gehecht is. Het gaat dan echt een stuk gemakkelijker, en je zorgt met de tegendruk dat het minder pijn doet en de hechtingen niet kapot gaan. Op die manier was het stukken minder pijnlijk en eng.
Ik heb het ook gehaald na mijn bevalling en dat hielp me toch goed! niet te hard drukken hoor anders krijg je er aambeien van