Ik heb geen idee wat de richtlijnen zijn maar mijn dochter slaapt voor het eerst in onderbroek. Ze is nu 2,5 jaar, een paar maanden zindelijk en al enige tijd 's ochtends droog. Zal ik dan echt van de luiers af zijn? Ik hoop het! Vandaag alleen wel een luier om gedaan want we moesten een lange treinreis maken. Hebben jullie daar nog tips voor? Ik ben erg vies van de ns-wc's.
Vanavond even wakker maken om te plassen voordat je naar bed toe gaat? Mijn zoontje is wat ouder (3 jaar en 3 maand) en is sinds een maandje 's nachts zindelijk (ook overdag toen pas trouwens), maar die laat ik standaard iedere avond voordat ik ga slapen even plassen. En ik zou geen luier aandoen als je weggaat, dat zorgt misschien voor verwarring..
Bedankt voor je reactie. Ze heeft alleen met een lange treinreis een luier aan. Ik weet geen alternatief, jij wel? Dan hoor ik het graag!
Mijn dochter was, na een paar weken zindelijk zijn, ook een keer of 3 droog 's ochtends. 's Avonds gaf ze opeens aan: ik wil geen luier meer aan in bed. Prima natuurlijk en het gaat sindsdien super. Ze slaapt nu een week of 10 zonder luier, en heeft 1 keer haar bed nat gehad. Ik heb haar nooit wakker gemaakt als ik ga slapen. Wil haar dat niet aanwennen. Ze gaat naar de wc als ze naar bed gaat en houdt het goed vol tot 's morgens. Mocht ze wel een keer moeten plassen 's nachts wordt ze er uit zichzelf wakker van.
Je kunt het toilet toch schoon maken met reinigingsdoekjes als je met de trein gaat. Het lijkt mij erg verwarend voor haar dat ze een luier om moet terwijl ze zindelijk is en daarbij wordt ze natuurlijk ook ouder. Hoe wil je dat doen als ze straks een jaar of 5 is, doe je haar dan nog een luier om als je met de trein gaat. Natuurlijk kan ze het dan misschien wat makkelijker ophouden, maar je zult zien dat ze toch een keer moet plassen als jullie dan met de trein gaan. Uitstappen gaat niet, dus zul je ook dan naar het toilet moeten. Oftewel geen luier meer om doen en reinigingsdoekjes in je tas doen. (deze heb ik trouwens standaard in mijn tas zitten sinds dochterlief zindelijk is.
Als het je lukt kan je haar misschien optillen aan haar benen zodat ze in zithouding boven de wc kan hangen? Dan hoeft ze niks aan te raken (ik ga zelf ook niet echt zitten op een openbare wc)
Hier was dochterlief NET zindelijk toen ik met Ov. Van Rotterdam naar Schiphol moest. Met de Fyra is dat een klein half uurtje en op Schiphol kun je prima naar het toilet. Hebben we er bijna 4 uur over gedaan EN ondanks mijn afkeer van treinwcs moest ze toch naar het toilet. Zaten alle toiletten in de trein op slot! Uiteindelijk op Schiphol al rennend naar het toilet geweest dus. Maar je zou hem natuurlijk gewoon in je tas kunnen stoppen en als er dan hoge nood is even aan doen? Is je meisje vast heel stoer als ze zonder luier op haar bestemming uitstapt
Ja, jippie ervaring! Dus, onderbroek aan, luier in de tas (doekjes heb ik altijd al). Optillen aan de benen en we gaan ervoor! De wc's zijn trouwens best eng voor kinderen, je kunt namelijk het spoor zien en er is veel herrie. Vannacht ging het goed. 's ochtends heel blij gereageerd, mijn dochter keek me aan van 'doe maar gewoon mam, zo bijzonder is het niet'. Ik had het idee dat ze voor de vorm nog even blij deed voor mij. Geweldig!
er zijn geen wc's meer op de trein toch?ik reis nie meer met de trein, maar ik dacht dat het ooit in nieuw was dat wc's er ni meer waren en je in een zakje moest doen of zoiets. ik zou n po meenemen en ergens rustigs zoeken.
@belize: alleen in de nieuwe sprinters en dat was omdat ze enkel korte stukjes rijden. Inmiddels wordt er voor een miljoen alsnog wc in gemaakt.
een ns wc..nope daar zet ik mijn kids ook niet op wanneer ze zindelijk zijn. ik zou dan een luier meenemen en voor de zekerheid nog een setje extra kleertjes. maar echt niet op de ns wc's bah
Bij de drogist verkopen ze van die wc bril dekjes van papier. Die leg je op de bril en dan kun je schoon zitten. Zit in een heel klein pakje wat nagenoeg geen ruimte inneemt in je tas.
optillen en dan de komplete wc onderplassen hahaha ik kon dat dus ehct niet he. mijn man moest dat altijd doen met onze meid. tegenwoordig leg ik altijd wcpapier op de bril voor me meisje. ze is nu bijna 6 en vind het nog lastig maar jah tillen kan ik neit meer en zweven is voor haar lastig. maar zowiezo niet zo op een vreemd toilet hoor. een vriendinnentje van haar ging/gaat altijd alleen en heeft echt al vaak buikgriepen gehad omdat ze dus echt met de handen op de bril vasthield ed ieeeeee niks voor mij dus. ons meisje doet schijnbaar zelfs op school wcpapier op de bril hihih miss iets te schoon aangeleerd hahaha