Goedenavond Dames, 6 jaar geleden was ik ook aangemeld en eigenlijk na de geboorte van mijn dametje niet meer langs geweest (shame on me) Ik ben nu dan eigenlijk ook weer aangemeld omdat ik een kadootje krijg. Ik heb een hele ingewikkelde relatie gehad maar alles is nu "duidelijk" en uitgesproken en we zijn ook weer wat jaartjes verder. Nu heb ik een kwestie waarmee ik een beetje in mn maag zit. Mijn man heeft 2 kinderen bij een andere vrouw, zij werkt niet en trekt lekker makkelijk een uitkering (niets mis mee, maar als je KAN werken doe het dan en wacht niet tot het je in de schoot geworpen wordt) Nu is het zo dat mijn man een aardig inkomen heeft (hij is artiest en heeft 2 eigen bedrijfjes). De kinderen zijn niet door hem erkend maar nu is het zo dat zn kindjes op school zijn gaan praten (wat kinderen doen) en is de informatie dat hun vader aardig verdient bij iemand van school gekomen en daarna bij de gemeente is gekomen. Nu eist de gemeente dat hij geld betaald aan de gemeente zodat de gemeente de uitkering van de andere vrouw kunnen betalen. Nu is hij er met zijn advocaat mee bezig geweest en is het nu zover dat er na DNA testen uit is gekomen dat hij dat bedrag +/- 1500,- p.m. moet afstaan aan de gemeente.. Het feit is dat hij wel maandelijks geld gaf aan haar. Dat zij dit zo ver heeft laten komen irriteert me dan ook mateloos en hoop dat ik haar een dezer dagen tegen kom zodat ik haareens haarfijn kan uitleggen hoe ik dit zie. Want als je gaat werken dan krijg je volgens mij meer dan een uitkering en als ze zou werken dan zou de gemeente dus niet bij mijn man aankloppen. Ik ben dus in alle staten! Nu vraag ik mij dus af, zouden wij niet kunnen eisen dat zij moet gaan werken? Ze heeft altijd gewerkt maar is nu gewoon te lui .. Sorry voor het lange verhaal en hoop dat het er een beetje duidelijk staat.
Moest ineens aan dit stukje denken Verwekker moet betalen voor niet-erkend kind | Volg het nieuws terwijl het gebeurt Naar mijn weten was het altijd zo dat als vader kind niet erkend heeft het rechten of plichten heeft. Is het trouwens bekend bij de gemeente dat hij die vrouw geld gaf?. Mvr zelf heeft er namelijk niets aan aangezien dat weer ingehouden wordt op uitkering. Of het moet.al zwart betaald zijn. Als ze in bijstand zit heb je volgens min wel plicht te werken. Of je moet kinderen onder bepaalde leeftjjd hebben.
Helaas was dat niet bekend en een afspraak tussen beide .. Lees net het stukje .. Dit gaat inderdaad over Rotterdam .. jammer dat het zo gegaan is inderdaad maar het is niet dat hij de kinderen niet onderhield .. Maar als zij gewoon zou werken dan zou er niets aan de hand zijn en dat is hetgeen wat me dwars zit
Ik zou dat toch zeker melden.. Als zij extra inkomen had dan heeft zij teveel ontvangen en moet ze nog terug betalen. Als zij jullie naait zou ik dat terug doen.. Verder durf ik je niks te vertellen.. Juridisch loket evt? En anders hopen dat jullie advocaat het voor elkaar krijg dat hij niks hoeft te betalen,.
Dat is een hoop geld, neem aan dat hij alleen hoeft te betalen voor zijn kinderen? Ik zou wel melden wat hij per maand al betaalde voor zijn kinderen. Verder vind ik het wel logisch dat de gemeente hier achteraan zit.
Dankje, ik hoop inderdaad de advocaat er iets meer mee kan. Vind het gewoon jammer dat sommige vrouwen zo makkelijk hiermee omgaan (het niet werken bedoel ik dan) Ik werk ook gewoon hard (45 uur) per week en hij nog meer .. dus waarom zou zij dat dan niet kunnen. Heb een beetje het idee ons juist zo dwars te willen zitten ..
Vind het belachelijk. Stel je voor dat je als manzijnde nog geen kinderen wilt en de vrouw zelf de beslissing maakt stiekem te stoppen met de pil of wat dan ook. Een man zal er wel een goede reden voor hebben niet te erkennen. Hij wil er niets mee te maken hebben maar mag wel de uitkering van vrouw betalen.. nee sorry..
PRECIES ! voor de 2e heeft ze hem `gebruikt` omdat ze dacht dat hij dan bij haar terug zou komen en blijven .. Neemt ook niet weg dat hij hier ook gewoon zelf bij is geweest maar dat ter zijde .. Ik begrijp dat de gemeente hier achter aan zit, maar zorg dan dat je de bijstandvrouwtjes verplicht om te gaan werken (mochten ze hier in staat toe zijn natuurlijk)
Waarom is de vrouw verantwoordelijk voor het zwanger worden? Een man die perse geen kind wil schuift maar een rubber om. Neemt niet weg dat een vrouw die een man er zo inluist in mijn ogen geen kind waard is maar komop hee, de man heeft zn eigen piemelotus in beheer hoor!
Mijn stiefzus heeft het zo gedaan. Ze kreeg kriebels. Hij totaal niet. Waren wel al 2 jaaf.samen dus geen condooms meer. Ze is gestopt met de pil zonder hij het wist. En zwanger geworden onder het mom van een ongelukje. Is niet de manier van
Hmmmm. Als zij zoveel geld willen zien moeten ze er ook maar voor zorgen dat jouw man ook de erkenning en het gezamelijk gezag krijgt. Mijn man heeft in dezelfde situatie gezeten dat de gemeente ook geld van hem wilde maar hij staat nergens op papier plus dat de moeder niets met hem te maken wilde hebben (dat hebben we zwart op wit. ) uiteindelijk wilde gemeente niet zover gaan met dna tesy en erkenning en gezag. Hij betaald wel, gewoon zelf zonder regeling maar niet zoveel als wat van jouw man gevraagd wordt.
Het is aan zijn inkomen gekoppeld (het jaar dat ze dat nagetrokken hadden was een top jaar, vandaar het hoge bedrag) Hier zijn ze dus wel zover gegaan en hebben ze DNA test gedaan ..
Echt lastig is dat. Wil hij wel gezag en officiƫle erkenning? Dat zeg maar hij niet alleen hoeft te betalen maar hij ook recht heeft om zijn konden behoorlijk te zien ookal zou zij dat niet willen. Dus niet alleen de plichten maar ook de rechten.
@Imensa - Door alle brieven en accept giro's die hij steeds naar zijn advocaat bracht is er regelmatig een deurwaarder langs geweest. Het proces is daarom juist zover gegaan dat hij DNA moest afstaan @Trisha1981 - hij ziet zijn kinderen regelmatig en het contact tussen hem en die vrouw is "normaal" .. Juist om dit soort acties te voorkomen heeft hij de kinderen niet erkent (mijne worden ook niet erkend) Is natuurlijk ook niet de manier om onder instanties uit te komen maar ging goed totdat de gemeente dus strenger ging controleren..
Waarom zijn de kinderen nooit erkent en heeft hij haar wel in het `zwart`betaald? Ik vind dat als je kan werken je ook moet werken hoor maar vind niet dat een alleenstaande moeder met 2kinderen 40 uur moet werken als bijvoorbeeld de mogelijk er is dat ze partime werkt en haar ex de rest aanvult tot redelijk bedrag waar ze van kan leven met de kids. Begrijp nooit zo goed hoe mensen het voor elkaar krijgen maanden/jaren te leven van de bijstand.Ik ben hier op zo'n gesprek geweest (gelukkig vond ik snel werk dus geen gebruik van hoeven maken)maar het was echt superstreng!! Dat de bijstand achter hun vader gaat kwa geld snap ik wel,die doen alles om niet te hoeven betalen.Heeft je man al een fatsoenlijk gesprek gehad met de moeder van zijn kinderen,mischien dat jullie zelf tot een oplossing kunnen komen. Als hij trouwens 1500,- moet gaan betalen is dat echt heeeel ruim boven de bijstandsnorm en is ze ook gelijk van de bijstand af.