Vraag over hoevaak vrijen en advies gyn.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kellyk, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ja komt wéér iemand met deze vraag.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Elke dag of om de dag in de week voor je eisprong?

Ik weet bij minder zaad dat om de dag beter is maar wat zijn de ervaringen?

Laatst las ik van een gyn die schreef 2 dagen voor positieve test onthoud en dan vrijen. Dus bv vrijdag een positieve test dan woensdag en donderdag niet vrijen dus vrijdag's pas weer.
    Iemand ervaring hier mee?

2. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Het lijkt me moeilijk om je te onthouden voor je zelfs wéét of er een positieve test staat aan te komen. :) Dat kan dus eigenlijk alleen als je elke keer op dezelfde dag je eisprong hebt, maar dan heb je ook geen ovutest nodig uiteraard...

Gewoon om de dag, dat is meer dan voldoende. Elke dag kan geen kwaad, maar er zitten dan minder zaadjes in het sperma, zodat je individuele kans per dag eigenlijk kleiner is. Bovendien kan dit erg belastend zijn voor je relatie, zeker als het wat langer gaat duren.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wij deden het elke dag vanaf 2 dagen voor mn eisprong tot 1 week erna.

Ik was toen gelijk zwanger.

Met goed zaad kan elke dag geen kwaad. Bij wat minder zaad is het indd beter om het om de dag te doen.

ik wist overigens exact wanneer ik mijn eisprong zou hebben ivm mmm.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn ervaring: beter elke dag en geen risico nemen, hihi. Serieus, de maanden dat we het om de 2 dagen deden niets en de ene maand dat we het gedurende 1 week voor eisprong en 3 dagen na eisprong (exact kunnen meten door temperaturen) elke dag deden was het raak... Ik ben dus voorstander van de "alles-of-niets" methode. :)

5. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    "Ik deed het zus of zo en het was meteen raak" is uiteraard weinig wetenschappelijk.

Deel Deze Pagina