Mijn zoontje is nu 12 weken en is sinds 1,5 week steeds minder gaan drinken. Voorheen dronk hij tussen de 120+4 en 150+5 en dat 6x op een dag (1 nachtvoeding rond 5h). Ik ben nu gaan bijhouden hoeveel hij drinkt en dat is meestal rond de 700cc, gisteren zelfs net geen 600cc. Hij weegt meer dan 6kg schat ik nu dus voor mijn gevoel zou hij meer moeten hebben. Meestal begint hij wel enthousiast maar op een gegeven moment wordt hij kwaad en slaat de fles weg en ik kan dan echt niets meer geven want dan gaat hij heel hard huilen, ook als ik het 30min later probeer. Soms drinkt hij dus echt maar 30-50cc. Heeft u tips?
Hoi, Dat is moeilijk als je zoontje niet wilt drinken want je kunt hem niet dwingen. Alleen dan indien nodig vaker per dag een kleinere hoeveelheid aanbieden. Is er een reden voor? Is je zoontje ziek op het moment? Het is goed om het in de gaten te houden, wat je al doet. Het belangrijkste is dat hij tevreden is verder en goed groeit. Qua leeftijd en gewicht zou het fijn zijn als hij minimaal 600-700 ml drinkt, hij mag meer hebben. Is er misschien wat veranderd in de voeding? Of speen/fles? Bij twijfel misschien ook een het cb vragen. Groetjes Angelique