Hallo, Ik ben bijna 32 weken zwanger. Dinsdag op controle geweest bij de gynaecoloog en toen was mijn bloeddruk te hoog. De gynaecoloog heeft het een paar keer gemeten, maar de onderdruk lag steeds in de range van 89-95 terwijl mijn onderdruk in de zwangerschap tussen de 70-74 lag. Er is dus meteen bloed afgenomen en ik heb urine ingeleverd. Dat was allemaal in orde. Maar nu heb ik sinds gisteren last van een aantal dingen: - vocht vasthouden in mijn handen (met name 's morgens en 's avonds) en meer vocht vasthouden in mijn voeten - met vlagen hoofdpijn en een duizelig gevoel in mijn hoofd - vanmorgen had ik een bloedneus terwijl ik dat echt nooit heb. Kunnen deze klachten komen van hoge bloeddruk of kan dat niet omdat mijn bloeduitslagen en urine goed waren? Ik moet maandag weer op controle.
hoihoi, Vocht vast houden kan bij een hogere bloeddruk horen maar hoort ook bij een gevorderde zwangerschap en als het zonnetje schijnt,dus warmer is dan houd je ook makkelijker vocht vast. Hoofpijn kan bij een hogere bloeddruk horen maa dan is het vaak constant en niet in vlagen. Bloedneuzen worden veroorzaakt door dat het slijmvlies door de zwangerschap kwetsbaarder is en daardoor makklijker bloed net als tandvlees.Het bloed en urine was goed, geen zorgen. Imke