hallo ik ben vanmorgen naar de verloskundige geweest ik had haar nog nooit gehad en ik ben een beetje met een rot gevoel weg gegaan elke keer waren al mn controles goed en nu vond ze mn kindje aan de kleine kant ze had zich toen ik van de bank af was vergist in het aantal weken en vroeg of ik nog een keer wilde komen liggen ze zegt nou je krijgt geen groot kindje over 2 weken had ik de liggingsecho en deze wilde ze naar eerder verzetten nu moet ik hem volgende week al ze vroeg ook of ik m genoeg voelde en wanneer ik m minder voelde ik meteen aan de bel moet trekken ik heb niet gevraagd hoe klein ze hem schat omdat ik best wel schrok, stom natuurlijk van mij en heb ook niet gevraagd wat de gevolgen er van kunnen zijn als het zo zou zijn nu zit ik me best druk te maken moet ook van haar elke dag 1 tot 2 uur op de dag gaan slapen en dan moet ik op mn zei gaan liggen dat is bevordelijk voor de groei zei ze nu zit ik (paniek zaaier van mezelf uit) de hele tijd te voelen of ik m wel voel maar mijn placenta ligt voor en de kleine is al iets in aan het dalen dus de vorige keer zeiden ze dat ik m daardoor minder zal voelen moet ik me nu zorgen gaan maken of kan dit niet zo heel veel kwaad liefs kim
ben ik nog even er staat op mn controle kaart al ongeveer vanaf 4 weken terug rond de 29 cm maar ik weet niet zeker of ze daar de groei van het kindje mee bedoelen we hadden 5 weken terug een 4d echo die heb ik even terug gekeken en daar hebben ze het hoofdomtrekje gemeten en dat kwam op 1 dag minder precies uit ze zei dat ik dan uit mocht gaan van 36-37 centimeter is dit betrouwbaar? en kan het in 5 weken ineens te klein zijn? sorry ik maak me gewoon heel erg druk ook omdat ze zei dat ik het voelen van het kindje goed in de gaten moet houden en aan de bel moet trekken als ik m minder voel ik haal me dan van alles in mn hoofd dat het zo niet meer leeft oid en ga de hele tijd op zitten letten of ik m nog voel alvast bedankt voor het antwoord liefs kim
HOi Kim, Op een controlle kan je niet basseren of je kindje te klein is, indien je kindje bij de volgende controle weer klein lijkt of weinig is gegroeid dan pas kan er gezegd wordendat het een klein kindje kan zijn. Daarbi is het altijd een schatting. En kunnen we er ook goed naast zitten. Het voelen naar bewegingen is vanaf 34 weken zowiezo heel belangrijk. Niet specifiek omdat je kindje kleiner zou zijn. Jou kindje word precies zo groot als het moet zijn! Het hoeft geen 8 ponder te zijn, 6 pond is ook een mooi maatje! Imke