hoe zit dat eigenlijk met de ww? ik ben daar eigenlijk nooit zo bekend mee geweest, maar de kans zit er in dat mijn contract per 1 jan niet verlengd gaat worden. ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel ik moet verwachten van een ww uitkering, is dat echt maar een paar honderd euro, of verschilt het heel erg? ik heb nl echt geen flauw idee! thanks!
Beste Female, Het was altijd 70% van je laatst verdiende loon en ik geloof dat nu met de nieuwe wet het de eerste 3 maande 75% is en daarna 70%. Dus als je 70% neemt van je loon kan je het een beetje uitrekenen. Houdt er wel rekening mee dat het dan wekelijks wordt gestort. Veel succes en ik hoop dat je contract alsnog verlengt wordt. Groetjes Nathasja
@ Female, Je zegt dat misschien je contract niet verlengd gaat worden en je hebt een vraag over de ww. Dit mag natuurlijk, maar het wekt bij mij de volgende vraag op gezien ook je leeftijd. Ben je nu niet op zoek naar ander werk, dit omdat je geen zekerheid hebt over je huidige baan? Kan mezelf zo moeilijk voorstellen dat je op zo'n jonge leeftijd thuis gaat zitten. Kwebbel
hoi lauraatje, op de hoogte van een ww uitkering of wat bedoel je precies? @ daphne als mijn contract niet verlengd wordt per 1 jan heb ik dus ook geen verlof. op 1 jan 2007 zou ik ruim 5 maanden zwanger zijn... groetjes
hoi kwebbeltje. als mijn contract niet verlengd wordt ben ik 5 maanden zwanger. na de bevalling zal ik maximaal 2 dagen per week aan de bak gaan. nu kan ik nog fulltime werken. dat betekend dus dat ik voor maand 5 tot maand 7,5 een baan moet zoeken.... weet jij er 1? groetjes
Zal even voor je zoeken Nee, maar waarom vast niet op onderzoek uit naar een baan voor 16 uur. Mijn inziens , of mensen nu zwanger zijn of niet, wordt er te makkelijk gebruik gemaakt van de ww. Heb daar soms wat moeite mee. (is niet persoonlijk bedoelt hoor ) Dit is puur mijn mening dus vandaar de vraag. Zal voor je duimen dat je contract niet beeindigt word. Kwebbel
Ik zit in precies t zelfde schuitje. Je moet nu wel evengoed gaan solliciteren en deze goed bewaren als bewijs. 1x per week móet je straks solliciteren op een baan als je in de ww zit. Ook ik ben nu 4 en een halve maand zwanger en zit sinds woensdag zonder werk. Je kunt je cv maken op www.werk.nl en je ww aanvragen doe je pas als je weet dat je contract niet verlengd word. Ook ik denk dat t zoeken van werk moeilijk word, maar zeg nooit nooit.. Wie weet hebben ze een tijdelijk jobbie voor je tot je zwangerschapsverlof straks? Ik heb as dinsdag een gesprek met een adviseur van t CWI, deze krijg je als je ww hebt aangevraagd. Heel veel succes, heb je nog vragen, deze kun je vaak terug vinden op www.werk.nl, succes!
Makkelijk zal het inderdaad niet zijn. Maar met zo'n instelling als die van patroeschka kom je al een heel eind Kwebbel
kwebbeltje denk niet dat ik zomaar thuis ga zitten om niks en 'ff' ww uitvragen. ik ben het met je eens dat het voor veel mensen te makkelijk gaat. heb er ook aan gedacht om parttime voor iets anders te gaan zoeken. beter dan niks...
Female, als je geen werk meer hebt en gebruikt maakt van de ww krijg je ook bevallingsverlof hoor! Dit wordt uitbetaald door UWV (net als bij mensen die wel werken) en is gewoon 100%.
Snap ik het goed? Als je contact niet verlengt wordt en je komt in de ww dan krijg je 70-75% van je laatst verdiende loon, maar als je in de tussentijd zwangerschapsverlof hebt dan krijg je vanaf dat moment 100%? Is dat misschien de reden waarom veel 'uitkeringstrekkers' (sorry voor de term, maar nu weet wel iedereen wie ik bedoel) veel kinderen krijgen? Ik wil niemand over 1 kamp scheren en ik kan het ook helemaal verkeerd begrijpen, maar ik neem de gok Ik heb zelf 1 maandje zonder werk gezeten (between jobs, zoals de engelsen dat zo mooi noemen) en moest een uitkering aanvragen, maar dat ik geen pretje hoor. Het liefst had ik gezegd: "hou dat geld maar". Maar ja, dat kon helaas niet...
Dat begrijp je idd goed. Als je ziek wordt terwijl je WW hebt en in de ziektewet komt (ziek ivm zwangerschap) krijg je vanaf dat moment ook 100% uitbetaald.
Op deze site kan je een berekening maken van de hoogte van je WW-uitkering: http://www.ontslag-krijgen.nl/berekenen ... ering.html Gr Otje
Bedankt voor de tip Otje! Ik heb gister nog veel nagedacht en met mijn vriend overlegd, en ik ga mijn baas vragen naar de mogelijkheden om vanaf januari wat minder uren te werken, 3 of 4 dagen... ik ben benieuwd maar heb er een hard hoofd in, want hij moet dan alsnog iemand erbij zoeken... ik heb vanmiddag een gesprekje met hem... groetjes female
Klopt niet helemaal. Er is een verschil tussen een ww-uitkering en een bijstand-uitkering. Als je in de bijstand zit (de uitkeringstrekkers die jij bedoelt), maakt het krijgen van een kind niets uit. Je krijgt geen extra geld (niet tijdens de zwangerschap en niet na de bevalling, op kinderbijslag na) en geen zwangerschapsverlof. Je moet doorsolliciteren tot aan de bevalling en dan weer beginnen ong. 2 weken na de bevalling. Een zwangerschap in de bijstand is eigenlijk een ontheffing van de sollicitatie-plicht gedurende ±2 weken (kraamtijd).
Dat is dus NIET waar! Er zit een maximum aan de 70 % en 75 % van je laatst verdiende loon. Stel dat je 10.000 per maand zou verdienen, dan krijg je dus niet ineens 7.000 (dus 70%). Er zit een maximum aan van volgens mij E2600 max bruto per maand. Dus als je bijvoorbeeld 10.000 vediende per maand voordat je werkeloos werd, dan krijg je maximaal per maand E2600. Ik kan het helaas weten heb het vorig jaar meegemaakt. Toen kreeg ik omgerekend 60% En daar betaal je dan belasting en premies voor al die jaren....