hallo. Van de week had Levi een spuitluier die langs zijn luier zo naar beneden liep. Gevolg: een rompertje, broekje, twee washandjes en een hydrofiele handoek helemaal onder de poep. Gelijk alles in een emmer koud water gezet, en net meegewassen met de witte was op 60 graden. Helaas zitten de poepvlekken er nog steeds in ( natuurlijk precies zijn goede broekje en eerste rompertje ) Iemand nog een tip om het eruit te krijgen? heb het nu ingesmeerd met shout en in een emmer heet water gezet.
met shout gaat het bij mij altijd weg. ik doe het even natmaken en op de vlekken spuiten. in de wasmachine en vlekken eruit
Het staat nu idd in de shout te weken, moet ik hem echt helemaal wassen of zal alleen spoelen ook goed zijn? Ben door mijn vieze was heen en om nou de machine een heel programma te laten draaien voor een rompertje, broekje, washandje en handoekje vind ik eigenlijk een beetje zonde :-?
shout werkt inderdaad erg goed. En anders nog een keer de witte was draaien en biotex erbij. Biotex vind ik sowieso onmisbaar, als ik iets in de week zet doe ik het daar altijd in.
Nou heb toch de wasmachine maar aangegooid op 60 graden voor die paar dingetjes. Vlekkenzout van het kruitvat erbij en nu maar hopen dat de vlekken eruit gaan.
Bij poepvlekken gebruik ik vanish, eerst even laten weken met een schep vanish en daarna in de wasmachine met een schep vanish.
Precies, voor witte spulletjes met gemene vlekken gebruik ik ook Vanish voor witte was. Shout werkt normaal gesproken ook prima, maar als je de spulletjes al een keer gewassen hebt, is de kans klein dat de vlekken er daarmee nog uitgaan. Vanish doet het nog wel nàdat het spul gewassen is en de vlekken er nog inzitten, maar dan laat ik het wel de maximale inweektijd inweken (= 6 uur)..
De vlekken zijn eruit weken met shout en toen op 60 graden gewassen met een schep vlekken zout van het kruitvat.