ik heb even een vraagje, ik moet en zou NU appeltaart bakken, maar nu heb ik niet genoeg boter in huis en heb echt GEEN zin om naar de supermarkt te gaan. kan ik nu ook gewoon vloeibare bakboter pakken om het deeg van de appeltaat mee aan te maken? of beinvloed dat de smaak..? liefs Gaby
Ik denk dat dat wel kan... ik zou ze wel opwarmen in de micorgolf, zoals je dat met gewone boter zou doen. Ik zou het proberen... wie weet is het wel een gemak!
nouhouhouhouhou.... moet echt appeltaart maken nu.. haha..misschien toch dan maar even naar de super.. die zit hier echt 50 meter vandaan hahahahaha...
haha dank je, ben nu op dit moment zin aan het maken om ook daadwerkelijk te gaan haha.. maar moet me een beetje bezig houden van mezelf.. dus ik ga maar even boter halen, heeft manlief vanavond een hele appeltaart voor zichzelf, want zelf lust ik het niet
Maar met vloeibare boter kun je toch ook cake enzo maken? Staat volgens mij wel ergens op de fles. Maar verder ben ik niet zo'n keukenprinses dus ik weet er niet zoveel van.
Maar als je nu toch naar de Super gaat, dan kun je beter roomboter meenemen. Daar word je appeltaart nog lekkerder van.
Ik bak ook wel eens appeltaart met vloeibare margarine en gaat prima hoor. Ook voor cake en koekjes en nooit problemen mee. Roomboter gebruik ik alleen voor speciale gelegenheden en is inderdaad wel lekkerder maar margarine kan best hoor.
oh dus t kan wel, heb nu al boter gehaald.. kom ik bij de super is die gewoon dicht.. ikke terug lopen naar huis heb maar de auto gepakt en ben naar een andere gereden,. heb we wel moeite voor moeten doen hoor haha... nou ik ga aan de slag.
Nee?? Je boter moet toch vloeibaar worden, wil je die mengen met je bloem enzo? Ik heb het in elk geval altijd zo geleerd, boter afwegen en daarna, huppa in de wave zodat die vloeibaar is
Nee hoor hoeft niet. Gewoon de boter even mixen zodat hij wat zachter is ( is wel handig om de boter tijdje van te voren uit de koeling te halen) en je bloem en zo erdoor. Mengt prima zonder de boter eerst te smelten. @ts ach met roomboter is appeltaart wel veel lekkerder vind ik altijd dus helemaal voor niks was het niet. Eet smakelijk. Ik heb zo straks lekker een cake gebakken met mokkacreme ertussen dus ga straks ook lekker smullen bij de koffie
Nee gewoon zacht is goed, dus even een uurtje uit de koelkast leggen. Als het echt gesmolten is dan is je deeg toch zo klef? Dan moet je die eerst weer in de koelkast leggen voordat je hem kan uitrollen?
Oja, ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen hoor, ik haal 'm gewoon niet opvoorhand uit de koelkast maar steek 'm een paar seconden in de microwave... zal wel op hetzelfde neerkomen hmm krijg er al zin in Gaby, maak je er één extra dan?
haha hij staat in de oven zo nog alleen de zooi opruimen.. heb mijn bezigheidstherapie er voor vandaag weer opzitten.. heb trouwens zo de boter erbij gegooit hoor, niks warmgemaakt oid..