Hallo allemaal, Wij gaan, als het goed en als onze hypotheek aanvraag wordt goedgekeurd, in september verhuizen. Hoe hebben jullie kennis gemaakt met jullie nieuwe buren? Uitnodigen op de koffie? Gewoon aan de deur jezelf voorstellen, iets meenemen of juist niet? Hoe deden jullie dit?
wij gingen bij de ene buren langs om een hand te geven. van de andere buurvrouw hadden we een kaartje in de bus gekregen. Omdat we rond kerst hier zijn komen wonen hebben we alle buren (zijkant en 1 tegenover ons) een kerstkaartje in de bus gedaan. Je kunt dus langsgaan, en als ze niet thuis zijn doe je een kaartje in de bus, desnoods met een uitnodiging voor een bakje koffie. (hangt waarsch van de types af) lol
Ik ben in dezelfde buurt blijven wonen, dus ik kende mijn buren al Normaal gezien als er iemand nieuw in de buurt komt wonen, wordt het huis versierd en worden de mensen op die manier welkom geheten. Bij ons hebben ze dat niet gedaan, hoewel ze dat maanden op voorhand al aan't zeggen waren. Als ze waren komen versieren, dan hadden we hun allemaal uitgenodigd om iets te komen drinken. In dit geval hebben we dat niet gedaan... We hebben wel iedereen een kerstkaartje in de bus gestoken en van bijna iedereen een kaartje teruggekregen. Oh ja, ik heb ook nog een homeparty gegeven en daarop alle vrouwen van de buurt uitgenodigd en daar zijn er ook een aantal naartoe gekomen.
Toen ik ging verhuizen was iedereen buiten en heb ik mezelf gewoon voorgesteld, toen ik een nieuwe buurvrouw kreeg (in het oude huis)heeft ze de 2 naaste buren uitgenodigd op de koffie en hebben we een doos merci voor haar mee genomen.
heb me netjes voorgesteld, we waren bezig in het huis, en gezegt als ze er last van hadden of ze het ons even wouden laten weten want we wouden geen last bezorgen bij hun.
Wij waren aan het klussen in de zomer, dus toen we de buren tegenkwamen hebben we ons voorgesteld. Hier in de buurt wonen voornamelijk 60+ers dus heb ze niet uitgenodigt op de koffie.
Inderdaad, even voorstellen en meteen vertellen dat je gaat klussen en er wat herrie kan zijn, breekt t ijs een beetje
wij waren aan het verhuizen en toen kwamen onze ene buren net terug van vakantie. Dus die nodigden ons meteen uit voor de koffie 's avonds. De andere buren was een ander verhaal, die zagen we zo ongeveer nooit, dus toen ze op een gegeven moment buiten liepen om weg te gaan rende mijn man (bijna dan) naar buiten en heeft zich voorgesteld later hebben we hun nog op de koffie gevraagd maar dat kostte wat meer moeite. De eerste buren zien we regelmatig dus dan maak je even een praatje.
In de klusperiode zijn we onszelf al even gaan voorstellen. Enkele weken na de verhuizing hebben we een zogenaamde buurtborrel georganiseerd.
Toen wij de sleutel kregen, kwam de buurman al aanlopen om zich voor te stellen. Later ook met de buurvrouw kennis gemaakt. Erg aardige mensen bij wie wij ons direct op ons gemak voelden. Direct de eerste dag ook naar de andere buren gegaan en een handje gegeven, maar die wilden voor de rest niet veel. Hebben met niemand uit de buurt contact. Zijn volgens hele buurt erg op zichzelf. Ik vind het prima, moet iedereen zelf weten. Overburen kwamen we op straat tegen en toen ook kennisgemaakt. Van de hele buurt kregen we een bos bloemen met een kaart toen we over waren. Erg leuk. Je voelt je dan wel welkom.
nou, ik heb nog niet eenss kennis kunnen maken met de buren woon er nu al ongeveer 8 mnd, ik werk 6 dgn in de week en ben pas om 7 uur half 8 thuis, de buren liggen dan al opbed:d 60+ers. zie ze verders nooit! wel super jammer dat we geen leuke jonge buren hebben
We wonen hier ook pas, maar hebben ons gewoon voorgesteld aan beide kanten. Toen het huis aardig af is hebben we de buren voor een borrel uitgenodigd. De ene zijn al geweest, de anderen hadden geen tijd, dat komt dan nog wel een keer. Die mensen zijn ook bijna nooit thuis. Zelf breng ik ook gewoon een bloemetje ofzo als ik nieuwe buren heb (direct naast me) of anders een kaartje in de bus met veel plezier met jullie nieuwe huis ofzo.
Wij hebben hier onze buren ook een kerstkaart gestuurd. Buurvrouw 1 begon er mee, trouwens Verder is het voornamelijk bij bij de voordeur of poort buurten. Buurvrouw 2 is later gekomen. Die is zichzelf komen voorstellen aan de deur. Met beide buurvrouwen afgesproken om eens een bakkie te doen, maar we wonen nu 4 jaar hier en het is met beide 2x voorgekomen. We hebben dus niet echt veel contact, maar wel een goede relatie met de buren, als je dat mag zeggen. Als in: We hebben geen last van elkaar en kunnen elkaar op alles aanspreken. Het blijft nog wel bij een praatje bij de voordeur...
Wij hebben gewoon aangebeld en een hand gegeven, gelijk erbij gezegd dat we gingen klussen en dat dat wel 2 maanden zou duren, maar dat we het tussen 10 uur 'sochtends en 16 uur 'smiddags zouden doen. Vond niemand een probleem. Nu zijn we anderhalf jaar verder en kunnen we met iedereen aardig opschieten, hier gaat niemand echt veel met elkaar om, gelukkig maar want in onze oude straat werden wij helemaal gek van al die buren die zo amicaal overal in en uit liepen. Ik heb nu maar 1 buuf waar ik veel mee omga, en dat komt omdat haar dochter een maandje ouder is dan mijn dochter. We passen dus op elkaars kindje en doen soms een bakkie om even lekker over de meiden te kletsen