Vraag over ikea matras

Discussie in 'De lounge' gestart door suzy83, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij willen een nieuw bed aanschaffen (nouja bed maakt manlief zelf) maar heeft iemand van jullie ervaring met ikea matrassen? Goed of slecht?

Ik had ook gekeken naar matrassen van Ravensburger die lijken me ook wel wat...

Gr.

2. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij hebben sinds 3 jaar een ikea boxspring en zijn uiterst tevreden. Hoor zeer wisselden verhalen, maar bij ons niks negatiefs!
    Op het logeerbed ligt een "goedkope" matras van Ikea. Daarvan kan ik zeggen dat de loge's het meestal na 1 nacht voor gezien houden :)

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ook eeb matras van de ikea. Ben er zeer tevreden mee. Hebben hem nu 3,5 jaar. Wel de wat duurdere can de ikea. Weey de naam zo niet meer.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben ook een matras van Ikea, een wat duurdere.

We hebben deze nu ruim vijf jaar en pas sinds kort begin ik het gevoel te krijgen dat deze aan vervanging toe is.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij hebben intussen 5 jaar een latex-matras (2 persoons) van Ikea en die is perfect.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wij hebben ook een ikea matras die van mijn vriend vertoonde na een half jaar ofzo echt een flinke kuil en zijn we mee terug gegaan kreeg hij gewoon een nieuwe .. ik ben erg tevreden

7. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames!! Hebben jullie ok namen van het matras? En is het ok geschikt voor wat zwaarder gewicht? Of zijn jullie allemaal dunnetjes ;)

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik denk dat wij de Sultan Elsfjord hebben. In ieder geval een latex-matras van 140 op 200. Middelhard.

Wij zijn beiden "niet van de magersten" (allebei rond de 100 kg).

Wij hebben er ook de lattenbodems - elk één - van Ikea bij. 2 x Sultan Lödingen van 70 x 200 cm.
    Eerst hadden we de Sultan Lade, maar die vond ik maar niks. En is ook vrij snel kapot gegaan.

9. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks!!!!

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier ook een sultan, wij hebben de de allerdikste, ong 25 cm dik. Heerlijk matras, ook na 9 jaar nog, was toen ook hartstikke duur. Nadeel, ik kan bijna nergens passende hoeslakens vinden, want de standaard hoeslakens tot 25 cm passen niet. Ik moet ze altijd bestellen bij de linolux voor een hoekhoogte tot 30cm.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben ook een Ikea matras. Slapen er nu vijf jaar op en ik ben nog steeds uiterst tevreden! Ik denk ook wel dat er verschil zit in de goedkoopste en de duurdere matrassen. Wij hadden toen ook een dure gekocht.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wij hebben sinds januari de aller dikste (en duurste) matrassen, met de bijbehorende lattebodems. Geen idee hoe ze heten, maar was geloof ik 1200 euro kwijt voor 2x matras en 2x lattebodem.
    hoeslakens koop ik gewoon bij ikea trouwens!

slaapt heeeerlijk trouwens!
    Heb op t logeerbed een goedkoper matras van ikea, en dat slaapt zeker weten minder lekker!

13. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Wij hebben ook de matrassen van de Ikea.
    Wel de duurdere versie en 2 aparte en dan een topping boven op en het slaapt heerlijk! we hebben hem nu een half jaar dus hoe het over een jaar is weet ik niet maar tot nu toe ben ik tevreden.
    Hij is heerlijk dik.

14. rums

rums Niet meer actief

Mijn broer en schoonzus hadden matrassen van de Ikea (en het waren absoluut niet de goedkoopste). En na de eerste nacht al spijt en het werd ook niet beter.
    Dus zijn ze naar een beddenspeciaalzaak gegaan en daar de matrassen gekocht.

Zie hier prijzen voorbij komen voor een matras bij Ikea vandaan Voor die prijs kun je ook een matras halen bij een speciaalzaak.

Ik heb altijd geleerd dat je matrassen niet dubbel mag/kan klappen want dat hoort niet te kunnen.

Lijkt me ook wijs dat je kijkt naar hoe lang je er mee kunt doen. Want als ze duur zijn en vervolgens maar 7 jaar meegaan dan ben je alsnog duur uit.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Hier nu 5 jaar ikea matrassen, geloof ook sultan helsford, bevalt uitstekend en zijn nog in super conditie.

16. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
  17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Al 7 jaar matras van ikea. Ik slaap heerlijk. Nooit problemen ondervonden.

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hadden de binnenvering matras (weet de naam niet meer) 7 jaar geleden gekocht maar hebben er niet lang op gelegen. Ik denk nog geen 5 jaar toen zaten er al kuilen in en wij zijn niet zwaar en draaide de matrassen ook altijd om, om dit te voorkomen. Maar dat heeft dus niet geholpen. Mijn vriend had na een jaar eigenlijk al last van zijn rug maar nooit echt het besef toen gehad dat het door het matras kon komen. We hebben nu duurdere matrassen maar die zijn stukken beter (pullman). Deze had een aanbieding toen wij de matrassen kochten kreeg je de tweede voor de halve prijs.

Ook hadden we voor onze dochter daar een matras gekocht maar ook daar kwam na een jaar al een kuil in en zijn we toen overgestapt naar een matras van earosleep met een bijpassende topper.

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik wilde ook wat zeggen over het programma keuringsdienst van waarde. Een goedkope of een dure matras maakt niks uit, ze zijn allebei even goed. Wat belangrijk is, is waar jij je lekker op voelt liggen. Als je een goede slaper ben dan kun je net zo goed een goedkope matras kopen want dan slaap je toch wel. Ben je een slechte slaper dan is een goede matras die goed bij je past wel van belang komt uit onderzoek. Kijk het programma maar eens terug, ik vond het erg interessant en koop de volgende keer echt niet meer zo'n dure matras (we hebben nu een tempur matras)

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook een Ikea matras. Ligt lekker! Hebben hem nog niet heel lang. Paar maand maar bevalt goed.
    Kochten we gelijk met een nieuw Ikea bed.

Deel Deze Pagina