Inmiddels Ben ik 29 weken zwanger van ons zoontje. Vanochtend op het toilet ben ik echt een hoopje snotterig slijm verloren. Ik denk dat het zo groot was als een pruimenpit. Ik moest wel wat persen omdat ik dacht de grote boodschap te moeten doen maar dit lukte niet erg. Ik loop bij de gyn vanwege diverse complicaties. Vorige week donderdag nog een baarmoedermond meting gehad en deze was nog netjes 4 cm. Wie heeft dit ook gehad? Kan het kwaad? Moet er gebeld worden? Merk aan mezelf dat ik niet zo goed durf te bellen omdat ik mijn dochter beloofd heb morgen wat leuks te gaan doen De hele zwangerschap is al zo druk en stressvol Heb overigens niet meer buikpijn/harde buiken als normaal af en toe wat zeurderig en voel de baby goed.
Bedankt voor je reactie! Heb nog even op google gekeken en aan de afbeeldingen te zien was dit echt mijn slijmprop. Buik is veder wel rustig nu en baby voel ik goed. Iemand nog ervaring met het verliezen van de prop op deze termijn ?
Je slijmprop kan weer opnieuw worden aangemaakt. Wil niet zeggen dat als je hem nu verliest dat je bevalling al in zicht is. Als je ergens over twijfelt altijd bellen.
Helaas herkenbaar. Ik verlies de laatste paar weken ook steeds stukken slijmprop. Bij mij zijn er ook complicaties geweest, waardoor ik veel gecheckt wordt. 2 Weken geleden was mijn baarmoedermond nog netjes 3 cm en moest ik me er maar geen zorgen over maken volgens de gynaecoloog. Toch word ik er ook onrustig van. In mijn vorige zwangerschap gebeurde dit ook, maar toen was mijn baarmoedermond al met 25 weken veel te kort, mijn buik ook onrustig en opgenomen geweest, aan de weeënremming en daarna thuis plat. Gelukkig gewoon voldragen toen!! Dat geeft me nu ook vertrouwen. Dan zou het nu zeker goed moeten komen. Maar inderdaad, als je je zorgen maakt , echt bellen!